IKLAN

Khamis, 10 November 2011

Setelah Disembelih, Lembu Itu Berdiri dan Meronta-ronta



Palembang - Seekor lembu korban di tiba-tiba berdiri setelah disembelih. Ia terus meronta-ronta, haiwan korban dari Rektor Universiti PGRI Palembang, Syarwani Ahmad, itu terpaksa disembelih semula. Insiden yang memeranjatkan ini terjadi di laman kampus Universiti PGRI, Plaju, Palembang, Minggu (06/11/2011). Lembu itu sempat berdiri selama 10 minit selepas disembelih dan akhirnya terpaksa disembelih semula kerana terus meronta apabila ditangkap.

Selepas dua kali disembelih, lembu itu tidak lagi berdiri dan meronta-ronta. Kini dagingnya telah pun dibahagikan kepada warga tidak mampu yang berhak mendapatkannya.

Proses penyembelihan haiwan korban di Palembang juga berlangsung di beberapa pejabat kerajaan dan beberapa syarikat swasta. Seperti di Mapolda Sumsel Bhd Pusri Bhd Pelindo dan lain-lain.

"Daging korban juga kita bahagikan kepada warga binaan Rutan Kelas I Pakjo," kata Pengarah Bhd Pusri, Eko Sunarko, di sela-sela korban sebanyak 18 ekor lembu dan 18 ekor kambing, di desa Sei-Lais, Kalidoni dan Palembang.


detiknews.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik