IKLAN

Jumaat, 31 Januari 2014

KHASIAT DAUN BELALAI GAJAH + PENGALAMAN PESAKIT

Daun belalai gajah atau Sabah Snake Grass telah lama dikenal pasti mempunyai antioksidan yang tinggi untuk mengatasi sel-sel kanser dan mengekalkan sel-sel sihat dalam tubuh manusia.


Khasiat daun tersebut mampu membantu orang yang mempunyai masalah kesihatan seperti kanser, buah pinggang, radang prostat, kolesterol, tekanan darah tinggi, asid urik tinggi, diabetes, mengurangkan risiko salur darah tersumbat, membuang toksin dalam badan di samping mengurangkan keletihan.

Daun Belalai Gajah

Berbalik pada tajuk mengenai khasiat daun belalai gajah ni.. saya sebenarnya suka makan ulaman daun ni.. tambahan kalau ada khasiatnya.Hari tu adik praktikal di tempat kerja saya ada memberi batang pokok belalai gajah ni, balik rumah saya terus cucuk dalam pasu yang dah ada pokok kunyit... tak sangka mudah sungguh hidupnya... tengok sekarang di sedang berpucuk dengan jayanya...

Ini pokok belalai gajah yg saya tanam dalam pasu tu :)

Bila tengok pucuk daun tu cantik muda-muda saya pun petiklah, kebetulan saya ada buat sambal hijau (resepi disini sambal hijau), memang sedap pucuk daun belalai gajah ni... 


Pucuk daun belalai gajah dan sambal hijau
Tada... tengok plate saya ni penuh dengan warna hijau..... oooooohhh ku lihat hijauuuu... hijauuu.. :P

Plate yg menghijauuu

Pengakuan pesakit2 selepas pengambilan jus daun belalai gajah 

·         Pesakit mengidap Uterus Cancer - Ketumbuhan sebesar 6cm dan harus dibedah. Selepas pengambilan jus daun belalai gajah, ketumbuhan surut 3.4cm. Doktor kata tidak perlu di bedah dan sambung meminum jus tersebut dan ketumbuhan akan hilang.

·         Pesakit Lang Cancer tahap 3 - Telah membuat chemotherapy sebanyak 6 kali. Ketumbuhan sebelum pengambilan jus daun belalai gajah sebesar 26mm, 44mm, 76mm. Tetapi selepas pengambilan jus tersebut ketumbuhan mengecil 20mm, 27mm, 67mm.

Cara2 kegunaan daun belalai gajah @ Sabah snake grass mengikut stage penyakit :

·         Stage 1 : 30 daun setiap hari
·         Stage 2 : 50 daun setiap hari
·         Stage 3 : 100 daun setiap hari
·         Stage 4 : 150 – 200 daun setiap hari 

*Jika pesakit sudah beransur sembur, kurangkan penggunaan daun tersebut

Cara2 membuat jus daun belalai gajah @ sabah snake grass
·         masukkan setengah @ satu cawan air dalam blender
·         masukkan 2 @ 3 ice cube jika suka
·         tambah setengah biji @ 1/4 jus lemon
·         masuk daun belalai gajah yang sudah dibersihkan mengikut stage seperti diatas. Elak basuh dgn air paip
·         masukkan sebiji apple hijau yang sudah dibuang kulit dan biji dan di potong 8
·         blend halus dan terus diminum. Jangan dibiarkan lebih dari 5 minit kerana khasiatnya akan hilang
·         jika badan terasa sejuk campurkan sedikit hirisan halia
·         Paling cepat berkesan jika diminum jam 4 pagi 

Semasa minum jus belalai gajah ini haruslah sedikit berpantang dengan makanan2 ini seperti gula atau makanan yang ada gula, madu, ikan kembung, 7 angled fish, ray fish, daging ayam, daging itik, keladi, beras pulut, butter atau planta, durian, sarang burung, ginseng atau mana2 herba2 lain. Cuba berpantang sementara untuk melihat hasil dari daun belalai gajah.
Saya ambil dilink ini -http://kongsibersamanora.

Testimoni 

Dalam satu pertemuan di ladang belalai gajah milik You Dun Chao Herbs Farm Sdn. Bhd di Jalan Sendayan, Seremban, Negeri Sembilan baru-baru ini, pengguna produk daun belalai gajah jenama UTURN keluaran You Dun Chao Healthcare Products Sdn. Bhd. menceritakan pengalaman masing-masing mengenai khasiat daun berkenaan.

Muhammad Nur Shahir Mat Hussin, 24, mengidap aplastic aneamia sejak kecil.

Aplastic aneamia adalah satu keadaan yang mana sum-sum tulang tidak menghasilkan sel-sel baru yang mencukupi untuk mengisi sel-sel darah.

Penyakit itu menyebabkan beliau asyik tidur kerana keletihan dan tidak dapat tidur lena pada waktu malam kerana terlalu banyak makan ubat.

Menurutnya, pada tahun 2009, dia mengidap diabetes sehingga memaksanya mengambil insulin sebanyak empat kali sehari.

Bagaimanapun, kesihatannya mula berubah selepas mengambil produk daun belalai gajah pada Jun tahun lalu.

Jelasnya, mulai Oktober tahun yang sama, dia mengambil kapsul dan jus ekstrak belalai gajah dan keadaan kesihatannya semakin bertambah baik.

Pekerja kilang, Nur Amirah Mohd. Adi, 18, mengidap neprhotic syndrome sejak kecil.

Masalah tersebut merujuk kepada gangguan buah pinggang yang menyebabkan pengidapnya kurang kencing atau mengalami kencing tidak lawas.

Katanya, akibat penyakit itu, kaki menjadi bengkak, perut buncit dan berat badan bertambah, mata kuning serta tidak dapat tidur lena pada waktu malam.

"Ketika berumur lima tahun, saya pulih selepas mengambil steroid tetapi penyakit tersebut kembali berulang ketika berumur 16 tahun menyebabkan saya terpaksa berhenti sekolah,'' ujarnya.

Nasibnya mula berubah apabila diperkenalkan dengan produk belalai gajah oleh Pengarah Eksekutif You Dun Chao Healthcare Products Sdn. Bhd., Hazmi Haron sejak Mei tahun lalu.

Pelajar tingkatan satu, Muhammad Al Saddiq Fajar, 12, mengidap thalassaemia dengan kadar ferritin dalam darah yang tinggi iaitu pada bacaan 6,779.

Katanya, pada bulan September tahun lalu, dia mula mengambil cecair pati belalai gajah dan selepas itu, tubuhnya mula menunjukkan pemulihan dengan kadar ferritin menurun kepada bacaan 4,000 semasa ujian kesihatan dijalankan pada Oktober tahun lalu.

"Ketika sakit, saya perlu mengambil darah sebanyak dua paket sebanyak dua kali sebulan selain perlu menjalani rawatan mencuci darah," katanya.

Kesan pengambilan produk belalai gajah juga dapat dirasakan oleh kakaknya, Fatin Farhana Fajar, 15, yang turut mengidap penyakit yang sama.

Penasihat kewangan, Nasir Musa, 41, menghidap penyakit tekanan darah tinggi, kencing manis dan tahap kolesterol tinggi.

"Sebulan saya mengambil produk ini, telah menunjukkan kesan secara fizikal yang mana bila saya membuang air kecil tidak lagi berbuih seperti biasa.''ujarnya

Demikian beberapa pengalaman daripada pengguna mengenai khasiat daun belalai gajah tersebut.

Bagaimanapun mereka yang ingin mencubanya tidak menganggap daun tersebut sebagai kaedah merawat atau ubat sebaliknya hanya membantu mengatasi masalah yang mereka alami./
Sumber: anizyn.blogspot.com

Dan ada sahabat menceritakan kepada ku,Tentang Paklongnya yang kena barah dalam perut, selepas mengamalkan daun Belalai Gajah sebanyak 100 helai di kisar bersama sebiji Epal hijau yang sudah dibuang kulit dan bijinya, supaya sedap sikit bila menikmatinya dan minum 3 kali sehari. Dan ia juga mengamalkan softgel minyak Habbatus Sawda.

Dan hasil pemeriksaan oleh Doktor, barah @ kansernya tidak merebak ketempat lain dan mengecil. Sebelum mengamalkan daun ni,Pak Longnya merasa teramatlah letih dan memandu pun tak larat, tapi sekarang dengarnya dah boleh memandu kereta dari Subang ke Sg.buloh dan selepas tu ke Kuala Selangor...jalan2 makan angin katanya...

Itu semua dengan kehendak Allah S.W.T jua, Kita hanya mampu Berikhtiar.

P/s: Assalam, mana2 sahabat yang hendak mencuba pucuk Belalai Gajah ni,yang sudah diproses dijadikan Teh Belalai Gajah,Yang berminat bolehlah menghubungi akan diriku atau sms  kepada: 

013 634 6734 .

Berjalan-jalan bersama pak Lebai,Jumpa lagi,Terima Kasih Bye bye..:)




77 ulasan:

  1. slam...sy syor kan andro plus kepada penghidap darah tinggi Andro plus menurunkan selsema..demam selsema.demam panas.sakit tekak.masalah kerosakan hati dan cirit birit.kandungan utama adalah andrografolida yang banyak di temui di daun hempedu bumi.andrografolida berupaya mrncegah pegumpulan kolestrol yang pekat dalam saluran darah ke tahap yang lebih baik berbanding minyak ikan kod sebanyak 10 kali ganda berkesan Kajian d jalankan mendapati andrografolida mengurangkan kelesuan badan.sebanyak 50 %.sakit tekak berkurang sebanyak 40% sakit otot berkurang sebanyak 48% dan pening kerana resdung berkurang sebanyak 30%.resume untuk.di jangkiti selsema 2 kali menurun selepas amal kan.andro plus..sebotol ada 140 biji kapsul harga rm65 saja dengan formula buang lemak n sejukan badan...hubungi sy..mohd zuhairi 0174687570....amat amat berkesan

    BalasPadam
  2. senang membiak pokok ni... semai bg kt kawan2 opis

    BalasPadam
  3. Setakat ni dah ada pesakit kanser tahap 4 yg sembuh ke dengan mengamalkan meminum jus daun belalai gajah ?

    BalasPadam
  4. Akarumbi.. kita usaha. Selebihnya kita
    berserah pd Allah. Tanamkan niat dan
    amalkan membaca quran.. insyaAllah
    tiada yg mustahil

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sy nk order teh ni kt mna ada jual area kedah?? ada sapa@ tahu x?

      Padam
    2. Assalam.boleh sms dan Whatsapp saya:013 6346734 atau 013 6672386,.di jamin halal,keluaran muslim

      Padam
  6. Ada ke org yng dh sembuh dr tumor /kenser dgn guna daun belalai gajah ni

    BalasPadam
  7. Mak mertua umur 74 thn kanser tairod tahap 4 yg disyaki dah merebak ke organ lain amalkan dlm masa 2 bulan shj sekarang telah disahkan oleh dokter bebas dr kanser. Mmg ajaib la belalai gajah ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh bagi tau x mcm mana cara makan tu...buat jus atau teh atau ulam...mama yg berkesan

      Padam
    2. Salam , bagaimana cara tuan/puan makan belalai gajah ni??

      Padam
    3. Daunnya boleh boleh dimakan begitu sahaja atau ulam dgn nasi

      Padam
    4. Daunnya boleh boleh dimakan begitu sahaja atau ulam dgn nasi

      Padam
    5. yang terbaik dijadikam minuman ataujus dengan blend bersama epal hijau dan lemon..boleh juga dijadikan ulam tp kurang keberkesanan.

      Padam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  9. area pokok sena,alor setar, jitra, pendang dan alor setar bolah hubungi saya siapa yang berminat nak tanam pokok belalai gajah. e-mel tarijawa2012@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya berminat nk dapatkan pokok belalai gajah.

      Padam
    2. Ada dijual dikedai bunga di Sg Buloh bertentangan dgn stesyen Lrt. Cuba cari di kedai2 bunga atau tanaman berhampiran tmpt tinggal anda.

      Padam
    3. Ada dijual dikedai bunga di Sg Buloh bertentangan dgn stesyen Lrt. Cuba cari di kedai2 bunga atau tanaman berhampiran tmpt tinggal anda.

      Padam
  10. Sila pm saya nak beli teh daun belalai gajah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
  11. sejujurnya saya tak kenal daun belalai gajah,tengok depan mata pun tak pernah..rupanya banyak juga kelebihan dia ni.

    Klik sini jika anda ingin membaca tentang Khasiat teh hijau di blog saya.

    Terima kasih admin sebab berkongsi pasal info daun belalai gajah ni :-D

    BalasPadam
  12. Slam...sy ada menjual herba warisan yg mampu menyembuhkan kanser dan pelbagai jenis kanser..tahap 1 tahap 2 tahap 3 tahap 4.memusnahkan dan mematikan sel sel kanser..herba warisan ini terlalu berkesan...akar kayu warisan...merawat dan membaik pulih...jangan sehinga terlewat..jangan biarkan hidup derita..selagi boleh rawat lebih baik merawat..hutan belantara kita tersembunyi sejuta 1 rahsia...herba ini amat amat mujarab..jangan biar derita membunuh kehidupan anda.ramai yang dah berjaya sembuh dengan produk sy call saya xpun msg xpun wasap sy 0174687570 mohd zuhairi...

    sy cma bntu membantu...sy tidak sangup tngok org dpn mata sy sengsara xpun di ragut nyawa...penawar nya telah ada...hubungi sy secepat munkin

    Orang yang tiada penyakit kanser andai nak amal kan herba saya ini pun boleh...jadikan amalan harian untuk menjaga badan dan membuang toksid...orang ada kanser...saya akan membantu merawat hingga sembuh

    NAMA SYARIKAT SAYA.....JUTAWAN HERBS NO PENDAfTARAN SYARIKAT SAYA PG 0346818-W NAMA PEMILIK MOHD ZUHAIRI BIN NOORDIN

    BalasPadam
  13. ANTARA KANSER YANG MAMPU DIRAWAT DAN BERJAYA DIUBATI :

    KANSER PARU-PARU
    KANSER USUS BESAR
    KANSER SERVIKS/PANGKAL RAHIM
    KANSER PUNDI KENCING
    LEUKIMIA
    KANSER REKTUM/DUBUR
    KANSER TULANG
    KANSER OTAK
    KANSER OVARI
    KANSER HATI
    KANSER NODUS LIMPA/LYMPHOMA
    KANSER PAYUDARA
    KANSER RAHIM
    KANSER PROSTAT
    KANSER PERUT
    KANSER PANKREAS
    KANSER PITUITARI
    KANSER KELENJAR LIUR
    KANSER VAGINA/FARAJ
    KANSER KULIT
    KANSER MULUT
    KANSER HIDUNG
    KANSER TIROID
    KANSER TEKAK
    KANSER TESTIS
    KANSER ESOFAGUS/SALUR MAKAN
    KANSER HEMPEDU/SALUR HEMPEDU
    DAN LAIN-LAIN KANSER

    BalasPadam
  14. nk sgt pokok ni...mne nk dpt kn nye dlm perak ni...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ASSALAMUALAIKUM SEKIRANYA BERMINAT BLH HUBUNGI SY DITALIAN 0136698754 - EN.FENDI

      Padam
    2. Saya dah 5 thn menjual juga sebagai pengedar di kedah..bersama koperasi suterawati...kami ada extrac juga extrac durian belanda juga biji apricot...testemoni sangat ramai ..memang boleh membunuh semua jenis cancer..contac 0135353525...untuk pembelian cara pos..percuma...

      Padam
    3. Saya dah 5 thn menjual juga sebagai pengedar di kedah..bersama koperasi suterawati...kami ada extrac juga extrac durian belanda juga biji apricot...testemoni sangat ramai ..memang boleh membunuh semua jenis cancer..contac 0135353525...untuk pembelian cara pos..percuma...

      Padam
    4. Boleh Hubungi:
      Asfandi 016-4273305
      www.facebook.com/aufa.trading

      Padam
  15. nurhayati ipoh...boleh dapatkan di taman herba.... jalan gopeng ke kelly castle sebelah kanan jalan terdapat taman herba. jumpa staf di taman herba tu, insyaallah mereka akan tolong berikan.

    BalasPadam
  16. as salam saya ada membekal benih belalai gajah sesiapa berminat blh call 0192265561 wahab

    BalasPadam
  17. salam...saya ada membekal benih, daun dan pokok belalai gajah di sekitar kajang dan seri kembangan...sesiapa yang berminat boleh hubungi saya 0192293070 ..ahmad

    BalasPadam
  18. khasiat daun belalai gajah memang bagus untuk mengubati penyakit kanser.ramai diluar sana yang menghidapi kanser terutama kanser payudara.

    BalasPadam
  19. mana nak jumpa daun ni dah? area shah alam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cuba cari di section 18 jln lumpit kalau tak silap. Area belakang klinik ahmad shah. Ada orang jual pokok ni & lain lain pokok herba. Tak ingat rumah nombor berapa. Cuba tanya jiran jiran di situ.

      Padam
  20. penyakit kencing manis , bagaimana amalan pemakanannya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh Hubungi:
      Asfandi 016-4273305
      www.facebook.com/aufa.trading

      Padam
  21. Assalammulaikum ..bagi sahabat yang ingin mendapatkan Daun Belalai Gajah, Jus Belalai Gajah dan Kapsul boleh hubungi saya (pemilik Blog ini ) Abdullah Haji Marzuki; 013 6346734 , 013 6672386 Terima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalam,

      Saya ada masalah buah pinggang (Chronic kidney disease - CKD) selain darah tinggi dan kencing manis. Bagaimana cara pengambilan daun belalai gajah ni?

      Masliza, Nilai

      Padam
  22. Semoga kita semua di berikan kesehatan selalu

    BalasPadam
  23. Nak Tanya..selain lander, belalai gajah boleh pulihkan sakit apa?

    BalasPadam
  24. nak tanya ....kalau pesakit buah pinggang yang sudah dialysis ... aoa sukatan yg ssuai untuk makan daun belalai gajah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh Hubungi:
      Asfandi 016-4273305
      www.facebook.com/aufa.trading

      Padam
  25. nak tanya ....kalau pesakit buah pinggang yang sudah dialysis ... aoa sukatan yg ssuai untuk makan daun belalai gajah?

    BalasPadam
  26. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  27. nak lihat real story snapshot
    perbualan saya dengan rakan saya
    Kanser otak stage 2


    boleh rujuk
    http://herbabelalaigajah.blogspot.com

    kaedah makan pun ada di ceritakan
    didalam blog saya


    diharap perkongsian dapat
    memberi manafaatdan dapat

    memberi harapan kepada rakan-rakan
    in sya allah :D

    BalasPadam
  28. saya berminat..bagaimana nak beli

    BalasPadam
  29. Nice Blog and article. Thanks for sharing

    Vimax Asli

    BalasPadam
  30. Salam saya ada jual anak pokok

    1. RERAMA HIJAU
    2. BELALAI GAJAH
    3. TETULANG

    Penang , Sungai Petani, Alor Setar

    Daun rerama yg telah dikeringkan pun ada.
    Hubungi/ whatsapp 
    013 3525815. Tqvm

    BalasPadam
  31. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam
  32. Mana nk dpt pohon belalai gajah ni? Di melaka adakah?

    BalasPadam
  33. Mana nk dpt pohon belalai gajah ni? Di melaka adakah?

    BalasPadam
  34. Assalamualaikum..Nurseri kami ada menjual pokok2 herba & ulaman...stok anak pokok rerama hijau & stevia pun ada..lokasi seksyen 8---sg ramal dlm,bangi,selangor..harga berpatutan dan perkhidmatan pos juga disediakan..hubungi D'Kaduk Herbs & Floral : 0123106846 -Faizal@ 0122440099 -Azizi

    BalasPadam
  35. pokok rerama hijau pon byk khasiatnya. saya buat sendiri teh rerama dan rasanya seperti teh hijau. masak overnight dlm slowcooker. mudah d tanam dan cepat tumbuh.

    BalasPadam
  36. Assalamualaikum..Nurseri kami ada menjual pelbagai pokok herba & ulaman beserta herba kering. Antara yang ada :-

    Rerama hijau
    Stevia
    Halia bara
    Lempoyang
    Turi
    Ulam raja
    Sambung nyawa
    Tenggek burung
    Belalai gajah
    Turi
    Pokok2 buah
    DAN BANYAK LAGI

    lokasi seksyen 8---sg ramal dlm,bangi,selangor (search Google: D'Kaduk Herbs & Floral )

    Harga berpatutan..perkhidmatan penghantaran dan pos juga disediakan..
    hubungi utk sbrg pertanyaan & maklumat lanjut:
    0123106846 -Faizal @
    0122440099 -Azizi

    BalasPadam
  37. Assalamualaikum nak tnya boleh x daun belali gajah ni mengobati angin gastrik???

    BalasPadam
  38. Assalamualaikum nak tnya boleh x daun belali gajah ni mengobati angin gastrik???

    BalasPadam
  39. bolehkah belalai gajah untuk kanser tiroid..

    BalasPadam
  40. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  41. Sapa2 area kodiang jumpa sifu paklahj. Nak bagi Free daun ni in sya Allah. 0194062247.km2 jln. Changlun Kg.Damai(tepi dewan hijau,) Kodiang kedah

    BalasPadam
  42. Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
    ..........................................................................
    Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

    Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..😉

    9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
    En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


    💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼


    Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

    😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
    Tp nanti dia akn blas jugak yer..
    #sharepadayangmemerlukan
    #sharing is caring

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik