IKLAN

Jumaat, 9 Disember 2011

Tanda Tangan Termahal Didunia


Inilah 5 Tanda Tangan Termahal Didunia

1. Tanda Tangan William Shakespeare


Ramai yang percaya bahawa tanda tangan dari William Shakespeare adalah tanda tangan yang paling mahal di dunia. Hanya ada enam tanda tangan yang asli dan masing-masing dianggarkan berharga sekitar $ 5 juta. 


2. Tanda Tangan Presiden AS Abraham Lincoln


Surat yang ditanda tangani Presiden AS, Abraham Lincoln pada 8 Januari 1863 yang membela emansipasi Proklamasi ditebus di pasaran lelong untuk satu tanda tangan dengan harga $ 748.000 pada tahun 1991.


3. Tanda Tangan John Lennon


Ini adalah tandatangan John Lennon dimasa ia mengeluarkan album terbarunya , yang merupakan kerjasama dengan kekasihnya Yoko Ono. Pada tahun 2003, salinan tanda tangan oleh Lennon ini dikatakan ditanda tangani sebelum dia dibunuh oleh Mark Chapman yang dijual dengan harga $ 525.000.


4. Tanda tangan Jimmy Page


Ini adalah gitar yang ditanda tangani oleh Jimmy Page ,ianya adalah salah satu yang paling berharga ditanda tanganinya, pada jualan lelongan yang bernilai £ 49.000. Ia bermula dengan Kumpulan Led Zeppelin  yang mula kerjayanya di studio dalam sesi gitar di London dan ia termasuk di dalam jalur rock and roll hall of fame sebanyak dua kali.


5. Tanda Tangan Jimmy Hendrix


Potongan kertas ditanda tangani oleh Jimmy Hendrix ini mempunyai harga bermula dari £ 41.000. Rocker, yang meninggal pada umur 27tahun ini secara meluas dianggap sebagai pemain gitar yang hebat dalam sejarah muzik rock.

Kredit 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik