IKLAN

Isnin, 15 Ogos 2011

Seni HALIMUNAN Oleh Liu Bolin


BEIJING - Cuba anda perhatikan dengan teliti gambar di atas ini. Ia adalah potret seorang lelaki yang cuba menjadi halimunan dan 'bergabung' dengan latar belakang yang dipilihnya.

Liu Bolin (38), warga China yang lahir di Shandong ini adalah seniman yang memilih untuk membuat dirinya menjadi seseorang yang samar dilihat.

Sukar untuk tidak mengagumi kecerdikannya. Liu melukis tubuhnya sebaik mungkin supaya dia dapat 'bersemadi' dengan satu latar belakang yang dia pilih dan menjadi samar dilihat.

Dengan sedikit bantuan dari pembantunya, Liu berjaya membuat orang-orang yang ada di sekitarnya tidak menyedari akan kehadirannya sehinggalah dia mula bergerak.

Gambar yang anda lihat di halaman ini adalah karya terbaru Liu. Dia bergabung dengan barisan minuman dalam karya seni berjudul "Plasticizer", seperti dilaporkan Telegraph, Isnin (15/8/2011).

Karya seni yang mempunyai maksud supaya tidak bergantung kepada bahan tambah dalam makanan, telah dihasilkan di studio di Distrik Seni 798 di Beijing, China. / PD

Antara hasil seni Halimunannya yang lain :

real-invisible-man
real-invisible-man2
real-invisible-man3
real-invisible-man4
real-invisible-man5
real-invisible-man6
real-invisible-man7
real-invisible-man8
real-invisible-man9
real-invisible-man10
real-invisible-man11
real-invisible-man12
real-invisible-man13
real-invisible-man14


Sumber : www.odditycentral.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik