IKLAN

Rabu, 24 Ogos 2011

' Pencuci Mulut ' Menyumbang Ke Arah Risiko Kanser Mulut ?


Menurut kajian yang baru-baru ini dikeluarkan oleh Dental Journal of Australia,pencuci mulut dalam bentuk cecair seperti Listerine,Colgate dan sebagainya menyumbang ke arah risiko kanser mulut (oral cancer)

Dulu aku pakai lepas tu aku terus berhenti .Baru-baru ni ada aku beli Listerine hijau satu botol sampai sekarang aku tak buka-buka lagi.Takut pulak aku baca ni.

Dahlah aku hisap rokok,tambah pulak dengan pencuci mulut yang merbahaya ni menyebabkan aku jadi trauma.Cukuplah hisap rokok menyebabkan risiko kanser lain.

Aku sekadar cuba meminimakan risiko kanser aku.

Link
ABC News Australia
3News New Zealand

Bila aku baca aku baru sedar,rupanya semua tu alkohol.Jadi,apa status halal haram dia?Logo halal mana ada.

( Kredit )


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik