IKLAN

Isnin, 24 Oktober 2011

Inilah Kata-kata Terakhir Qaddafi Sebelum Peluru Tembus Kepalanya



Makin jelas, sebab kematian pemimpin Libya, Muammar Qaddafi yang ditangkap hidup-hidup tetapi meninggal dunia dengan berlumuran darah beberapa minit kemudian.

Siri gambar yang diambil melalui telefon menunjukkan, dia ditembak dengan jarak sangat dekat, beberapa sentimeter saja.

Beberapa saat kemudian, diktator yang bercakap tergagap itu tidak boleh lagi didengar. Adegan seterusnya memaparkan tubuh tak bernyawa sang tiran di tanah.Matanya tertutup dan dia tidak bernafas. Orang-orang bersorak.

Sesaat sebelum menemui ajal, dalam rakaman itu Qaddafi bertanya terbata-bata, "Apa yang anda lakukan? Ini tidak dibenarkan dalam undang-undang Islam. Apa yang anda lakukan adalah dilarang? ' ujarnya.

Dengan suara tersekat, ia mengulangi, "" Apa yang anda lakukan adalah salah, nak.Adakah anda tahu apa yang benar atau salah? '

Para pemuda berteriak 'Muammar, anda anjing! "

Saat itu, darah mengalir di sebelah kiri kepala, leher, dan bahunya.

Gaddafi kata kepada orang-orang muda itu untuk bersabar, dan berkata "Apa yang terjadi?" saat ia menyeka darah segar dari pelipisnya dan melirik telapak tangannya.

Seorang anak muda yang lain kemudian datang membawa boot dan berteriak, 'Ini adalah kasut Muammar! Ini adalah kasut Muammar! Kemenangan! Kemenangan! "

"Buat dia hidup, buat dia tetap hidup!" seseorang berteriak. "Ini untuk Misrata, anda anjing," kata seorang lelaki menampar aruah Gaddafi.

Pemberontak lain berteriak, "Allah Maha Besar. Allah Maha Kuasa."

Dan saat Qaddafi memohon belas kasihan, seorang pejuang berkata, "Diam, kau anjing!"

Suara Qaddafi juga terdengar dalam satu video mengatakan 'Allah melarang ini' beberapa kali. Ia ditampar di atas kepalanya.

Gambar selanjutnya beberapa saat kemudian menunjukkan Qaddafi tergeletak di tanah. Orang-orang bersorak.

Pemandu ambulans, Ali Jaghdoun, menyatakan Qaddafi sudah meninggal dunia ketika ia mengangkatnya dan membawa jenazahnya ke bandar Misrata. "Aku tidak cuba untuk memberikan pertolongan kembali, kerana ia sudah mati," ujarnya.


sumber


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik