IKLAN

Khamis, 6 Oktober 2011

Ayah Kandung Steve Jobs Sebenarnya Seorang Muslim Keturunan Syria


Ayah Kandung Steve Jobs Seorang Muslim Keturunan Syria
TRIBUNNEWS.COM - Tak banyak yang tahu kehidupan pengasas Apple, Steve Jobs. Meski dikenali sebagai seorang inovator dan orang yang paling berpengaruh di dunia teknologi, kehidupan lelaki kelahiran 24 Februari ini jarang diutak-atik.

Namun, The Sun, harian asal Inggeris, membuka kisah mengenai kehidupan Jobs setelah mewawancarai ayah kandungnya bernama Abdulfattah John Jandali(gambar), seorang Muslim keturunan Syria yang berhijrah ke Amerika Syarikat (AS).
 Beliau dilahirkan di luar ikatan perkahwinan dari seorang ibu bernama Joanne Schieble.

Kerana dilahirkan di luar perkahwinan dan dianggap boleh membuat malu komuniti mereka, maka Steve Jobs kemudian diterima pakai oleh pasangan Paul dan Clara Jobs. Dibesarkan oleh pasangan ini, Jobs tidak pernah melakukan hubungan dengan ayah kandungnya.

Pada Ogos lalu, Jandali yang merupakan pemilik sebuah kasino dan juga profesor di bidang ilmu politik mengaku ingin bertemu dengan anaknya tetapi terlalu malu untuk melakukan pendekatan kerana takut Jobs mengira dirinya akan mengincar wang.

"Saya berharap tidak terlambat untuk melakukan hubungan lagi," kata Jandali pada Ogos lalu sambil menambah mungkin hanya minum secangkir kopi.

"Ini mungkin kedengarannya aneh namun saya tidak bersedia meskipun kami sama-sama sudah tenat hanya untuk mengangkat telefon untuk dia," katanya.
"Steve akan melakukan apa yang orang Syria lakukan dan tak ingin ia berfikir jika saya mengincar kekayaannya. Saya punya wang sendiri," ujarnya.

Sumber asal: tribunnews


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik