IKLAN

Selasa, 24 Julai 2012

Walaupun Mereka Bukan Muslim, Pasangan Artis Ternama, Konsisten Dukungi Palestin


Meski Bukan Muslim, Pasangan Artis Ternama, Konsisten Dukungi Palestin

Tahun lalu, band  yang cukup popular Britain, Coldplay, terang-terangan mengajak fansnya untuk peduli dengan Palestin dengan mengesyorkan sokongan kepada projek "Freedom for Palestine", suatu projek yang disokong oleh pelbagai yayasan peduli Palestin seperti Palestine Solidarity Campaign dan Friends of Al-Aqsa. 

Bahkan mereka pernah mengeluarkan single yang disokong War on Want dan One World Foundation untuk melancarkan niat sokongannya.
 
Bukan cuma itu sahaja, isteri vokalis (Chris Martin) yang juga seorang model dan artis, Gwyneth Paltrow, meninggalkan Hollywood lalu menyatakan diri membenci Amerika dan mengaku pro-Palestin dalam kenyataan di sebuah media di Sepanyol.  

Gwyneth pernah menggalang dana untuk disumbangkan kepada mangsa-mangsa penindasan di Palestin melalui The Hoping Foundation.
 
Namun sikap-sikap yang mereka lakukan dalam menyokong Palestin tersebut ternyata tidak menjadikan band ini ditinggalkan oleh para penggemarnya di seluruh dunia. Buktinya, Coldplay baru sahaja dicalonkan sebagai The Best dalam kategori Britain Music / Entertainment oleh komuniti pertandingan The Great Exhibition 2012. * / Edward-UT

Di sunting dari-Hidayatullah.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik