IKLAN

Rabu, 18 Julai 2012

Inilah 18 Cara Menggodam @ Hack Tubuh Manusia


shapes WOW ! Inilah 18 Cara Hack Tubuh manusia

Berbicara  mengenai hack anda akan berfikir dengan serta-merta adalah untuk menggodam akaun, dan laman web yang lain. Tetapi ternyata tubuh manusia  pun boleh di godam, WOW!

Baik di sini ialah 18 Cara untuk menggodam tubuh manusia:
1. Jika Tekak  Gatal, Garu Telinga Anda!Scott Schaffer, MD, Presiden pusat pakar ENT di Gibbsboro, New Jersey berkata bahawa jika saraf telinga dirangsang, boleh membuat refleks di tekak yang boleh mengakibatkan kekejangan otot, sawan ia boleh melegakan gatal-gatal dalam kerongkong.

2. Rasakan Pendengaran Supersonik!
 
Ketika kita terjebak di tengah-tengah orang yang sedang berbual, condongkan tubuh dengan telinga kanan anda ke depan. Menurut penyelidik dari UCLA David Geffen School of Medicine, telinga kanan lebih baik daripada telinga kiri dalam hal mengikuti rentak perbualan yang cepat. Sebaliknya, jika ingin mengenalpasti lagu yang terdengar lembut, telinga kiri berfungsi lebih baik dalam memilih nada muzik.

3. Menangani Keinginan Segera! 
Apabila keinginan untuk membuang air kecil mendesak, sedangkan tiada tandas berdekatan anda, bagaimana mengatasinya? Menurut Larry Lipshultz, MD, ketua penjagaan reproduksi lelaki di Baylor College of Medicine, bagi orang yang berfikir tentang seks boleh menyibukkan otak, hasilnya rasa tidak selesa kerana ingin kencing akan hilang.

4. Melegakan Kesakitan
Penyelidik Jerman mendapati bahawa batuk semasa suntikan boleh mengurangkan rasa kesakitan dari jarum suntikkan. Menurut untuk Taras Usichenko, silap mata ini tidak menyebabkan kejutan, manakala peningkatan sementara tekanan di dada dan saluran tulang belakang dan menahan struktur pengatur rasa sakit di pusat tulang belakang.

5. Longgarkan Kesesakan Hidung! 
Cara yang paling mudah, terpantas,termurah untuk melegakan tekanan Sinus@ resdung yang menyebabkan kesesakan hidung, adalah menekan lidah kebahagian bahagian bumbung mulut@ lelagit mulut, dan tekan dengan satu jari antara kening. Ini boleh menyebabkan tulang vomer (tulang nipis yang memisahkan lubang hidung), yang menghubungkan saluran hidung ke mulut ,bergerak ke depan dan ke belakang, kata Lisa DeStefano, DO, penolong profesor di Michigan State University kolej perubatan osteopathic. Pergerakan -nya melonggarkan kesesakan hidung, dan selepas 20 detik, hidung yang tersumbat beransur-ansur hilang.
 
6. Melawan Kebakaran Tanpa Air! - Pedih Ulu Hati 
Kajian menunjukkan bahawa pesakit yang tidur mengiring ke kiri, risiko lebih rendah diserang refluks asid atau pedih ulu hati . Kerongkong dan perut berkaitan dengan kedudukan. Apabila anda tidur mengiring ke kanan, perut adalah lebih tinggi daripada kerongkong, membuatkan makanan dan asid perut mengalir ke tekak. Jika anda mengiring  ke kiri, perut lebih rendah daripada kerongkong.

7. Menyembuhkan Sakit Gigi Tanpa Membuka mulut anda! 
Gosokkan ais pada bahagian belakang telapak tangan, bahagian berbentuk huruf  V di antara ibu jari dan jari telunjuk. Penyelidik Kanada mendapati bahawa teknik ini mengurangkan rasa sakit gigi sebanyak 50 Peratus berbanding  tanpa penggunaan ais. Laluan saraf di kawasan  V merangsang kawasan otak yang menghalang isyarat sakit ke muka dan tangan.

8. Terbakar Hilang! 
Jika anda menyentuh dapur panas secara tidak sengaja, membersihkan kulit dan berikan urutan ringan dengan hujung jari lain tidak cedera. Ais akan  melegakan kesakitan anda dengan cepat, kata  Dr.De Stefano, namun kerana hukum alam akan memulihkan kulit yang terbakar kepada suhu normal, kulit akan melepuh @ menggelembung sedikit.

9. Melegakan Pening Selepas Minum Alkohol@ Terminum 
Minum alkohol terlalu banyak membuatkan pening? Letakkan tangan anda di atas permukaan yang stabil. Bahagian telinga mengatur keseimbangan , Cupula, mengalirkan cecair dengan ketumpatan yang sama seperti darah. "Saat alkohol mencairkan darah di Cupula, Cupula menjadi kurang tumpat dan meningkat," kata Dr. Schaffer. Ini menjadikan otak keliru. Sentuhan pada objek yang stabil memberikan pendapat kedua, dan anda mungkin berasa lebih seimbang. Kerana saraf di tangan sangat sensitif.

10. Mencegah Sakit Perut Apabila Berlari
Jika anda seperti kebanyakan orang, apabila berlari, anda menghembus nafas semasa  kaki kanan anda menyentuh tanah. Ini menyebabkan tekanan ke atas bahagian hati (yang terletak di bahagian kanan), dan akan menarik diafragma dan menyebabkan side stitch( sakit perut ), menurut -Doctors Book of Home Remedies for Men Pemecahannya: menghembuskan nafas saat kaki kiri dan kanan anda menhentak tanah.
 
11. Berdepan Dengan Hidung Berdarah
 Picit hidung dan bersandar kebelakang adalah cara terbaik untuk menghentikan hidung berdarah. Satu cara yang lebih baik: Letakkan kapas pada bahagian atas gusi (rangkaian berdaging yang meliputi tulang rahang dan bahagian bawah gigi) di bahagian bawah hidung dan tekan sepenuh hati. "Kebanyakan pendarahan datang daripada septum, dinding tulang rawan yang memisahkan hidung" kata Peter Desmarais, MD, pakar ENT di Hospital Entabeni, di Durban, Afrika Selatan. "Penekanan di sini boleh membantu  menghentikannya .."

12.Mengatasi Gugup (mengawal degupan jantung) 
Cuba menangani  kegelisahan tarikh pertama? Meniup ibu jari anda. Saraf vagus, tugasnya mengawal kadar degupan jantung, boleh dikawal melalui pernafasan, kata Ben Abo,  pakar perubatan di University of Pittsburgh. Ini boleh membuat kadar degupan jantung kembali normal.

13. Mengatasi Pening Selepas Makan Ais Krim 
Terlalu banyak ais krim akan membekukan otak, maksudnya ada sensasi pening. Cara mengatasinya adalah-tekan lidah pada lelangit, tutup bahagian langit-langit seberapa banyak yang anda boleh "Kerana saraf di lelangit mulut anda terlalu sejuk, tubuh anda mengira otak anda juga beku," kata Abo. Semakin Lebih banyak tekanan yang anda lakukan, Semakin cepatlah sakit kepalanya dapat dikurangkan.

14. Mengatasi Gangguan pada Pandangan Mata
 
Gangguan penglihatan atau jarak penglihatan jarang disebabkan oleh genetik, kata Anne Barber, OD, optometris di Tacoma, Washington. "Ini biasanya disebabkan oleh tekanan yang hampir-mata", atau salah satu contohnya adalah akibat melihat skrin  komputer terlalu lama. Ini boleh diatasi dengan menutup mata anda, tegangkan badan anda, tarik nafas dalam-dalam, selepas beberapa ketika, lepaskan nafas dan rengangkan otot anda pada masa yang sama. Mengetatkan dan merenggangkan otot seperti otot biseps boleh membuat otot lain yang tidak berkaitan  seperti otot mata juga ikut  berehat.

15. Mengatasi Kebas 
Jika tangan anda rasa kebas ketika memandu atau duduk dalam posisi yang salah, goyangkan kepala (geleng-geleng kepala), ia boleh menghapuskan kurang daripada seminit, kata Dr De Stefano. Rasa kebas yang disebabkan oleh tekanan kumpulan saraf di leher, melonggarkan otot leher dapat melegakan tekanan.

16. Impress Kawan-kawan Anda! 
Kalau anda ada di pesta cuba silap mata ini: Suruh kawan-kawan anda berdiri tegak, meregangkan tangan dan tapak tangan menghadap ke bawah, kekal dalam kedudukan ini. Kemudian letakkan dua jari anda di pergelangan tangannya dan tolak ke bawah, sudah tentu teman anda melawan. Sekarang buat dia meletakkan satu kaki di atas tanah yang lebih tinggi beberapa inci  daripada anda ( tumpukannya pada buku atau majalah ) dan mengulangi seperti awal tadi. Dengan mewujudkan kedudukan pinggang tidak sekata, deria otak menggangap tulang belakang menjadi vulnerable  (terdedah /mudah diserang ), dengan itu menghalang keupayaan badan untuk menghindar,kata Rachel Cosgrove, CSCS, pemilik Results Fitness , di Santa Clarita, California.

17. Bernafas Dibawah Air 
Apabila kesusahan mencapai satu perempat daripada dasar kolam renang, tarik nafas pendek sebelum menyelam sangat penting , hyperventilate (bernafas cepat dan dalam). Apabila  kita di dalam air, bukan kekurangan oksigen yang membuatkan kita mahu bernafas, tetapi peningkatan karbon dioksida, yang membuat darah berasid, dan menghantar isyarat ke otak, "Apabila kita membuat hyperventilate, aliran oksigen melambatkan aktiviti darah " kata Jonathan Armbruster, Ph.D., Persatuan profesor biologi di Auburn University. "Ia membuatkan otak anda berfikir mempunyai oksigen yang berlebihan." Paling tidak menambah lebih 10 saat.

18. Menguatkan Daya ingatan Anda 
"Jika anda akan memberi ucapan esok,ulangi sebelum tidur," kata Candi Heimgartner, pengajar ilmu sains biologi di Universiti Idaho. Kerana kebanyakan konsolidasi memori berlaku semasa tidur, apa-apa yang anda baca sebelum tidur mungkin dikodkan.

 Sumber: enfonesia.com

http://enfonesia.com/uncategorized/fit-healthy-lifestyle/wow-inilah-18-cara-hack-tubuh-manusia/




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik