IKLAN

Rabu, 7 September 2011

Tanda Wanita Masih Dara Dan Soal Jawab Mengenainya

im still a virgin tshirt 300x300 Tanda Wanita Masih Dara

Petua orang tua banyak sangat tapi mana yang boleh ikut kita ikut.mana yang susah tu biarlah. petua-petua dibawah ni hanyalah untuk Ilmu pengetahuan saja.Ilmu kalau disimpan tak kemana pun.


Rekahan Bibir
Kita dapat mengenal pastinya jika bibir seorang wanita itu sangat mengancam dan berwarna kemerah-merahan. Dan rekahannya pula cantik. Selain itu, bibirnya juga bergaris-garis dan dapat dilihat dengan jelas.


Dahi Yang Berkedut
Gadis yang masih memiliki dara akan mempunyai dahi yang licin. Berbanding dengan dahi wanita yang tidak berdara yang mempunyai lapisan sebanyak tiga lapis walau masih muda. Ini dapat dilihat ketika mereka bercakap, berbual dan ketawa. Kedutan ini adalah berbeza dengan kedutan wanita yang berusia.


Bentuk Punggung
Bentuk punggung juga akan menggambarkan samada seseorang itu masih ada dara atau tidak. Bagi wanita yang tidak memiliki dara, punggunggya akan kelihatan seperti terjatuh ke bawah kerana sel-sel punggungnya mengembang kerana ransangan nafsu ketika melakukan hubungan. Apabila mereka berlari-lari dan bergerak akan kelihatan ianya seperti bergoyang-goyang. Berbeza dengan gadis yang memiliki yang pejal dan tidak bergoyang.


Telinga
Telinga gadis yang mempunyai dara akan kelihatan warna kemerah-merahan dan cantik. Wanita yang tidak punyai dara telinganya akan kelihatan leper dan tidak menawan lagi.


Tumit
Cuba lihat tumit anda. Di hujung tumit anda, cuba picitkan sedikit. Sekiranya selepas picit darah anda akan kembali ke posisi asal dengan cepat, ini bermakna anda masih berdara. Jika tidak, kawasan yang dipicit itu akan pucat dan darah kembali dengan lambat. Awas! Jaga tumit anda. Banyak kepentingan dan rahsianya lagi.

Ini hanyalah kaedah-kaedah untuk anda mengenal samada seseorang itu masih dara atau tidak. Tak payahlah nak pi test kat orang yang dah berkahwin dengan halal. Selain dara-dara yang tadi, kita masih mempunyai dara yang lain iaitu yang berkaitan dengan sensitiviti apabila berhadapan dengan lelaki.


Pipi
Jika pipi gadis itu licin, gebu dan kemerah-merahan serta tidak langsung memakai peralatan solek seperti pemerah pipi, bedak atau cecair pelembab muka, bermakna gadis itu masih berdara.


Gadis yang berdara selalunya tidak suka mengenakan make up. Terdapat juga gadis yang masih suci suka bermake-up, tatepi cara mereka bermake up tidak terlalu menonjol seperti seseorang yang ingin memikat lelaki. Sebagai contohnya sesetengah GRO, bohsia atau pelacur. Mereka akan mengenakan make up keterlaluan kerana mahukan diri mereka kelihatan jelita. tetapi disebalik kejelitaan mereka terserlah suatu rahsia, jelas mereka bukanlah lagi wanita bermaruah.


Pada raut pipi gadis yang masih dara, kelihatan merah apabila disentuh lelaki yang bukan muhrim. Terkadang raut wajah mereka menjadi merah apabila berbual atau berhadapan dengan lelaki. Mereka agak sukar untuk menyesuaikan diri dengan lelaki. Berbanding dengan wanita yang tidak berdara. Mudah sahaja mereka menyesuaikan diri dengan lelaki. Bagi yang sudah berumah tangga, kerana mereka sudah biasa dengan suami mereka. Tetapi pada golongan sebaliknya kerana mereka telah hilang dara dan sensitiviti dengan lelaki kerana sebab-sebabnya yang tadinya.


Kelihatan beberapa garis melintang pada pipi kiri dan kanan seseorang gadis yang telah berhubungan. Jika seseorang itu mempunyai lesung pipi, lesung pipinya kelihatan melekuk ke dalam dan terserlah kejelitaannya. Berbeza dengan gadis yang sudah pernah berhubung, lesung pipinya tidak terlalu dalam dan sisi lekukan itu diikuti dengan garisan yang menyambung lesung pipinya. Garis ini menunjukkan mereka telah tiada dara.


Telinga
Ketiadaan dara juga dapat dilihat dengan meneliti bentuk pada bahagian telinga kanan dan kirinya. Sedikit anak rambut akan kelihatan sebelah pipinya. Anak rambut ini berjuntai dan lembut serta halus. Anak rambut wanita pula tidak berdaya dan seolah-olah tidak bermaya serta tidak lembut lagi. Ini dapat dilihat jelas jika anak rambut itu ditiup angin. Ia mudah terselerak dan agak tidak teratur ketika ditiup angin dan apabila anak rambut itu kembali pada posisi asalnya. Pipi sisi anak rambut ini juga dilihat agak lebam dan ianya simbol wanita itu telah berkahwin.


Hidung
Hidung sesorang itu juga mampu menunjukkan samada dia pernah disentuh atau tidak. Hidung seorang gadis akan kelihatan menarik dan cantik. kedudukannya juga molek. Di hujung hidungnya kelihatan kemerah-merahan. Ini bukan kerena dia selsema atau ada masalah hidung tetapi ini kerena darah banyak tertumpu pada hidungnya. Jika anda masih dara, lihatlah hidung anda. Apabila hidung seorang gadis disentuh lelaki, hidungnya akan kelihatan begitu merah.


Begitu juga dengan wajahnya. Ini kerana sensitivitinya terhadap sentuhan. Bagi yang tidak merah pada hujungnya apabila disentuh lelaki, ini bermakna dia telah hilang dara sensitif ( dara kecil ).


Mata
Bukan mudah untuk seseorang yang hilang dara ingin menyembunyikan identitinya dari diketahui lelaki yang pandai meneliti. Sebab itu adalah wajar jika kita menjaga maruah dan menundukkan pandangan dari panahan lelaki.


Terdapat tanda lebam atau bergaris di bawah kelopak mata seorang yang tidak berdara. Lebam ini tidak seketara lebam orang yang tidak cukup tidur. Hanya sedikit garis seakan-akan hitam meliputi bawah kelopak mata yang terlipat itu. Iaitu kedutan pada bawah mata jelas dilihat jika si gadis sudah hilang dara.


Gadis yang masih dara, matanya kelihatan berseri dan tiada tanda seperti hitam, lebam atau bergaris-garis halus. Sebaliknya di sekeliling matanya kelihatan rata dan apabila dia ketawa bahagian bawah matanya tidak menampakkan kedutan.


Namun begitu…

Tidak bermakna wanita yang tidak berdara telah hilang keseriannya Sebenarnya, wanita yang telah hilang dara adalah lebih cun daripada gadis. Tidak hairanlah sekiranya janda dan isteri orang semakin menjadi rebutan. ( tak caya tanya suami anda ).


Yang menghilangkan serinya wanita tidak berdara ialah, mereka melakukan perbuatan terkutuk dan maksiat.

Bagi wanita yang berumah tangga secara halal dan mempunyai suami yang memahami..mereka cun 100x ini kerana mengikut kajian,


Rambut Wanita
Rambut wanita lebih cantik dari rambut gadis sekiranya si suami selalu membelainya. Rambutnya semakin lembut dan menawan 100x. Pada wanita yang dah berumah tangga secara halal. Hanya pakai petua biologi dari suami anda. Ini juga akan menjamin keharmonian hidup. Bukan setakat rambut sahaja, malah bibir dan beberapa bahagian lain juga akan menjadi lebih cantik dengan bantuan suami.


Perut
Untuk pengetahuan anda, pada mereka yang biasa berhubung, perut akan sedikit membuncit. kerana perut melakukan daya aktif yang amat kuat dan menyebbkan sel-sel mengembang. Selain itu, tanda yang terdapat pada perut seperti alur garisan panjang dari dada hingga pusat dan dari pusat hingga ke faraj.


Jika tanda ini terputus pada bahagian bawah antara permukaan pusat dan faraj, ini bermakna, wanita itu tidak berdara. Faktor kehamilan juga merupakan sebab garis ini terbentuk. Namun, garisnya kelihatan lebih ketara.


Soal Jawab Tentang Dara
Kamu masih lagi dara apabila kamu belum pernah melakukan persetubuhan. Sesetengah budaya atau agama mahukan seorang gadis itu kekal dara sehinggalah dia kahwin. Apabila kamu mahu terlibat secara seksual, fikirkan mengenai akibatnya dulu.

Ingat, kamu tak mungkin mengundur masa untuk menyesali sebarang keterlanjuran! Ibu bapa dan rakan-rakan kamu pun tak berada dengan kamu sepanjang masa untuk memberi nasihat. Jadi, lebih baiklah kalau kamu memerhati dan mempelajari mengenainya terlebih dahulu.

Bolehkah saya mengetahui sekiranya seseorang itu masih lagi dara?
Nak mengetahuinya bukan semudah memerhatikan seseorang itu berjalan atau perubahan kulit atau moodnya. Dara yang masih belum pecah atau koyak, yang merujuk pada cincin nipis yang menutupi sebahagian dari pembukaan vagina mungkin menunjukkan tanda yang seseorang itu masih lagi dara. Tapi ia tak selalunya betul. Ini kerana selaput dara boleh menjadi elastik dan mungkin masih kekal di situ walaupun seseorang itu sudah melakukan hubungan seks.

Jika saya kekal dara untuk masa yang panjang, adakah ia akan mengganggu tindak balas seksual saya nanti?
Keputusan untuk bila, bagaimana, dengan siapa kamu akan “hilang” dara terletak kepada kamu seorang. Jangan biarkan kamu rasa tertekan. Ingatlah hubungan seks datang dengan banyak tanggungjawab. Sekiranya kamu memutuskan untuk menunggu 5 atau 10 tahun lagi sehinggalah kamu bersedia, tindak balas seksual kamu tidak akan terganggu. Kekalkan tubuh yang sihat dan makan dengan seimbang. Apabila minda dan tubuh kamu bersedia, kamu akan lebih berkeyakinan.

Adakah selaput dara akan terkoyak hanya dengan aktiviti seksual?
Selaput yang menutupi pembukaan vagina kamu mungkin berbeza dari segi ketebalan. Ia tidak akan sama di antara kamu, kakak dan rakan kamu. Bukan sahaja aktiviti seksual yang akan mengoyakkannya. Aktiviti fizikal tertentu seperti berbasikal, penggunaan tampon dan menunggang kuda juga boleh mengakibatkan ia terkoyak.

Kenapakah kehilangan dara itu suatu benda yang sangat penting?
Sama ada ia penting atau tidak, ia bergantung pada tanggapan seseorang itu mengenai pengalaman bagimana dia kehilangan daranya. Kehilangan dara mungkin merupakan tanda besar dalam perhubungan atau ia mungkin dianggap sebagai hadiah di mana seorang wanita itu mahu memberikan pada pasangannya yang dianggap layak. 

Kehilangan dara juga mungkin meninggalkan kesan mendalam pada seseorang wanita beberapa tahun selepas dia bersetubuh buat kali pertama. Ini mungkin disebabkan perasaan malu kerana tidak mempunyai pengalaman atau sebarang kekurangan dirinya.

Sebagai seorang wanita, persetubuhan buat kali pertama mungkin merupakan satu pengalaman kasih sayang dan batin apabila seseorang itu bersedia dan mempunyai kesefahaman antara dia dan pasangannya. Untuk wanita yang lain, ia juga mungkin pengalaman yang berlaku untuk beberapa minit dan tidak memberikan makna dalam hidup mereka.


APAKAH SELAPUT DARA WAJIB MENGELUARKAN DARAH KETIKA MALAM PERTAMA?
Tentu sahaja TIDAK. Ini kerana selaput dara selain terdiri daripada membran yang lembut, ia juga bersifat fleksibel. Mungkin sahaja selaput dara ini melentur sehingga tidak mengeluarkan darah sewaktu melakukan hubungan jimak buat kali pertama.
 
Malah dalam beberapa kes, didapati ada wanita yang tidak mempunyai selaput dara sejak lahir. Dan ada juga wanita yang memiliki selaput dara yang sangat tipis berbanding wanita-wanita lain sehingga is tidak dapat mengeluarkan darah pada saat melakukan jimak buat kali pertama. Selain itu, fakta perubatan turut menunjukkan selaput dara hanya memiliki sedikit pembuluh darah. Semakin tipis selaput dara, semakin sedikit darah yang keluar sehingga hampir tidak kelihatan.

Bagi kaum lelaki, janganlah menilai kesucian isteri mereka melalui darah yang dikeluarkan ketika mereka mengadakan jimak untuk kali pertama. Jangan terlalu tipikal dan kuno dalam menangani situasi ini, cubalah berfikiran lebih terbuka dan positif kerana di era millennium ini selaput dara bukanlah indicator utama dalam menentukan kesucian.
 
Mungkin tuduhan anda ada benarnya iaitu isteri anda sudah tidak suci lagi. Namun mungkin juga wanita yang anda nikahi tidak mempunyai selaput dara atau daranya telah pecah disebabkan aktiviti-aktiviti harian yang telah dilakukannya. Fikirlah dengan rasional. Jangan rosakkan ikatan pernikahan dengan tuduhan melulu yang akhirnya memusnahkan rumah tangga yang dibina.

Mengapakah Islam Memandang Maruah Diri Sebagai Keutamaan Bagi Wanita?
Sabda Rasulullah SAW dalam satu Hadith Sohih maksudnya : “Tiada yang aku bimbangkan tentang dugaan kepada kaum lelaki sepeninggalan aku nanti, kecuali dugaan dari kaum wanita” (Sahih Bukhari).
Kenapa wanita yang lemah lembut dan pemalu itu menjadi dugaan besar kepada keselamatan kaum lelaki? Kenapa Rasulullah SAW terlalu bimbang tentang dugaan yang bakal ditempuh oleh lelaki apabila berhadapan dengan wanita?

Sama-samalah kita renung dan fikirkan, kita muhasabah diri,

Bagi yang belum berumahtangga, simpanlah keistimewaan diri hanya untuk yg hak iaitu bakal suami. Jika belum ada ikatan nikah, jangan sewenang-wenangnya maruah kita yang suci ini, akal fikiran kita berharga ini, hidup kita yang bahagia ini dikotori oleh cinta palsu.

Bagi ibu, didiklah anak-anak perempuan untuk memelihara maruah diri dan anak-anak lelaki menghormati maruah para wanita. Siapkan mereka dengan nasihat dan didikan agar mereka tahu memiliki sifat malu, agar mereka nanti tidak menjadi penggoda atau bakal lemah pada godaan.

Jangan buang masa lagi, sebelum terlambat, kembalikan diri pada Yg Haqiqi, letakkan niat, matlamat hidup dan mati, cinta dan pengharapan hanya padaNYA….Allah Rabbul Alamiin. Kita masih boleh hidup andai dunia dan seisinya hilang dari kita, tapi kita tidak akan hidup tanpa rahmat dan kasih Ilahi.

Kredit : homefamilysite / AkalEmosi

11 ulasan:

  1. Nak btanya, kalo ade garisan di pusat bmaksud xde dara ke? tapi kalo owg tu xpernah wat seks ttapi ade garisan tu mcm mane? Adakah itu bmaksud tiada dara? Sila jwp

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau garisan bersambung mknanya masih dara lagi..tapi klau grisan tu putus diantra pusat hngga ke faraj maknanya dara nya dah hlang.

      Padam
    2. bersambung mcmana tu maksudnya? if garisan dari pusat ke faraj shj ada (tidak pernah melakukan seks) dan tiada garisan dari dada hingga ke perut. mcmana pula? adakah dikira pernah melakukan seks?

      Padam
    3. Salam admin. Tumpang Iklan:-

      Sayangi dan hargai suami anda. Jangan biarkan suami cari lain atau makan luar.
      Ikuti blog kami untuk promosi istimewa sekarang.
      Hanya untuk 10 pelanggan terawal.
      Wanita cantik bermula dari diri :)

      [BESARKAN BUAH DADA, BESARKAN PUNGGUNG, RAWAT KEPUTIHAN,KETATKAN FARAJ, KEMBALI DARA]

      Padam
  2. salam,,
    saya cuma ingin tahu, perlukah beritahu semua ni? saya terfikir bagaimana reaksi perempuan yang dirogol kalau baca benda benda macam ni. mesti kesian kat dieorang kan kerana itu semua bukan kerelaan mereka. jadi adalah lebih baik andai perkara sebegini tidak diberitahu kepada umum.

    BalasPadam
  3. Mcmana plak nk tau klu cipap pmpuan tu busuk atau tak? Ada yg ckp klu gaya jln dia tekemut2 tu tanda cipap dia busuk..betul ke?

    BalasPadam
  4. Adakah tanda-tanda hilang dara akan kekal walaupun pnah mlakukannya 2 tahun lepas

    BalasPadam
  5. adakah suami boleh tahu kita hilang dara sekiranya kita pernah dirogol 18 tahun dulu

    BalasPadam
  6. Adakah dara seseorang gadis masih ada walaupun dia belum haid dan dirogol

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik