IKLAN

Jumaat, 2 September 2011

10 Gadjet Pelik Hasil Gabungan 2 Benda...

Assalamualaikum..

Ahak, semakin maju kita dalam dunia nie, semakin banyak pulak ciptaan pelik-pelik yang dihasilkan.

 
1) ZIKE = scooter + basikal + stair-stepper
Kalau korang berminat untuk menunggang basikal fesyen baru, basikal ni paling sesuai. Budak Botak tengok pon dah pelik, xtau nak kayuh camna. Tapi yang pasti korang boleh kurus kalau guna benda nie.


2) iLounge = iPod + bekas tisu
Sambil kita "membuat" urusan seharian dalam tandas, apa salahnya sambil2 tu dengar lagu. iLounge mempunyai sambungan USB untuk kesemua model iPod. Speaker tersembunyi kat tempat penyangkut tisu tersebut.

3) Fossil FX2008
Fossil FX2008 adalah gabungan antara jam tangan + PDA yang bertindak sebagai buku nota, reminder dan pelbagai lagi urusan.

4) Eurocopter = kapal terbang + heli
Eurocopter adalah gabungan antara kapal terbang di mana kbiasaannya helikopter mempunyai kipas di belakang. X3 (seperti gambar di bawah) dapat bergerak lebih laju dari heli dengan kelajuan mencecah 430 km/j semasa ujian. Kemungkinan akan digunakan dalam misi menyelamat dimana masa menjadi aspek penting.

5) Escopetarra
César López mengambil Ak47 yang dulunya digunakan oleh pihak pengganas untuk menghasilkan gitar. Sesuai untuk para Pak Guard sebab boring2 bleh main gitar.


6) McCar: kereta + scooter
McCar pernah ditayangkan pada Shanghai MotorShow. Scooter tersebut diletak pada tempat belakang dan boleh dikeluarkan pada bila2 masa yang diperlukan contohnya korang parking tempat jauh pastu malas nak jalan cuma keluarkan Scooter kat belakang tue, he3.


7) VN-CX1A = mouse + telefon
He3, sambil korang tengah tulis blog tu boleh la layan telefon sama. Tapi macam pelik ja.

8) The Spacesaver = mesin basuh + sink
He3, air yang korang gunakan untuk basuh tangan akan masuk dalam mesin basuh tersebut, tapi pastikan korang bukan basuh benda2 kotor. Ciptaan untuk jimatkan penggunaan air.


9) Hammacher Schlemmer's Toaster: radio + pembakar roti
He3, sambil korang tunggu roti tu nak masak, korag boleh layan stesen2 radio kegemaran korang macam SinarFM, Era, HotFM dan juga yang lain2.


10) X Mark I = calculator + mouse
Selalunya bila korang tengah buka komputer dan perlukan calculator mesti korang buka sofware Calculator dalam Windows korang kan. Tapi dengan mouse nie, korang boleh gunakan mouse + calculator, he3.



Sumber: http://www.budakbotak.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik