IKLAN

Isnin, 17 September 2012

Pendedahan Sulung Wajah Pengarah Filem "Innocence of Muslims"--Nakoula Basseley

Ini adalah gambar pertama lelaki dikatakan dalang di sebalik filem anti-Islam yang telah mencetuskan keganasan di seluruh Timur Tengah.

Nakoula Basseley Nakoula juga dikenali sebagai Sam Bacile. Lelaki yang disyaki oleh FBI sebagai pembuat filem bertanggungjawab terhadap filem Innocence Of Muslims yang mencemuh Nabi Muhammad. Salah seorang pelakon filem itu Anna Gurji mengatakan dia telah ditipu oleh pengarah berusia 55 tahun itu.


Nakoula Basseley Nakoula di set filem dengan Cik Gurji yang berambut palsu warna merah 

Nakoula adalah Kristian Koptik kelahiran Mesir . Sekarang tinggal di California, beliauadalah seorang peniaga dadah yang disabitkan kesalahan dan yang terakhir dibebaskan dari penjara pada Jun tahun lepas. 

Filem ini telah menyebabkan tindakbalas anti-AS dari umat Islam seluruh dunia. Tujuh orang telah terbunuh, beribu-ribu cedera dan malam tadi rusuhan telah merebak ke Sydney, Australia. Ia juga melaporkan bahawa Sudan telah menolak permintaan AS untuk menghantar Marin untuk melindungi kedutaan.

Di California,Gurji yang berusia21 tahun, yang melakonkan watak pengantin 
kanak-kanak yang dikahwinia Muhammad dalam filem tersebut meluahkan
rasa kesal kerana dia telah 'dikhianati' oleh Nakoula. Dia juga melahirkan 
rasa takut akan tindak balas umat Islam ke atasanya.

"Saya melakonkan watak pengantin perempuan bongsu kepada watak yang 

bernama George, "katanya. 'Saya tidak tahu George akan ditukar 
kepada Muhammad. Saya mengunci diri di dalam rumah saya. Saya takut 
orang-orang di Timur Tengah akan menyalahkan saya.


"Saya penganut katolik oleh itu mereka 
mungkin fikir saya menentang umat Islam. 
Saya mengambil pil tidur. Saya telah 
menangis selama beberapa hari. 
Saya rasa dikhianati. Muka saya terpapar 
dalam klip filem. 

Apabila orang menonton filem buruk itu 
mereka akan melihat saya."

Gurji berkata dia dan pelakon lain percaya mereka telah membuat sebuah filem aksi yang dipanggil Desert Warrior. 

Nakoula atau 'Sam' tidak pernah menyebut tentang agama.

"Saya diberitahu saya adalah untuk menjadi Hilary,pengantin muda kepada watak yang dipanggil George,"katanya.

'Filem ini adalah tentang sebuah komet yang jatuh ke Bumi di Timur Tengah purba.

Sumber: wasukalu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik