IKLAN

Jumaat, 28 September 2012

Jom! Kita Melawat Mekah dan Madinah Secara Maya

As-salam.Adakah sahabat semua ingin ke Mekah dan Madinah...? Tentu Jawapannya 'Ya'. Bagi Umat Islam diseluruh dunia pasti ingin kesana,sama ada ingin menunaikan Haji ataupun Umrah, sebelum pergi kesana mahulah juga kita serba sedikit melihat gambaran awal apa yang ada disana ye tak?! Saya sudah melihatnya begitu mengujakan dan terkesima bila melihatnya macam berada ditempat sebenar...bukan itu sahaja yang ada, pendek kata macam-macam ada... Teruskan membaca  :)

Masjid Al Nabawi Masjid Paling Cantik


3D Virtual Tour - Masjid Nabi

Lawatan maya Masjid Nabi adalah program pemasangan percuma yang akan membuat anda berasa seolah-olah anda berada di sana. Hanya seret tetikus ke arah yang anda mahu kelihatan. Gunakan roda tatal untuk mengezum butiran. Tekan F9 untuk mendapatkan senarai laman 3D anda turun (tinggal dalam direktori yang sama). Untuk memasang tapak tersenarai sebagai F5 akhbar screensaver. Nasihat kami adalah untuk memasang semua laman web, termasuk Masjid Nabi, sebagai screensaver. Apabila screensaver bermula, sebuah laman rawak dipilih dan ditunjukkan sekitar secara automatik (ini memberikan gambaran yang melihat dokumentari dalam kualiti HD). Untuk melihat penggunaan kunci tekan F1 lain. ECS Tekan untuk keluar.
---
Al-Masjid al-Nabawi, sering dipanggil Masjid Nabi, adalah sebuah masjid yang besar yang terletak di bandar al-Madinah, Arab Saudi. Sebagai tempat berehat terakhir Nabi Islam Muhammad, ia dianggap kawasan kedua paling suci dalam Masjid Nabi merupakan masjid kedua paling suci di dunia selepas al-Haram di Mekah. (Al-Aqsa di Jerusalem datang di tempat ketiga.) Ia adalah laman ziarah utama dan ramai orang yang menunaikan Haji pergi ke al-Madinah sebelum atau selepas Haji untuk melawat masjid.

Selamat Melancong..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik