IKLAN

Jumaat, 7 September 2012

Atlet Ini Menolak Bersalaman Dengan Kate Middleton

Siapa kiranya yang tidak menginginkan bersalaman dengan Kate Middleton?  Calon Ratu Britain  ini dikenal sangat cantik dan juga peramah. Pastinya semua orang ingin bersalaman dengannya.

Namun hal yang berbeza terjadi pada acara Paralympic beberapa waktu lalu. Seorang atlet dari Iran, Mehrdad Karam Zadeh menolak untuk bersalaman dengan isteri Pautera William ini. 


Mehrdad memenangi pingatperak dalam atletik, sementara itu Kate diminta untuk mengalungkan pingat kepada para pemenang. Biasanya setelah menyarubkan pingat, Kate akan menyalami para atlet sebagai ucapan selamat, namun Mehrdad tidak begitu ketika hendak bersalaman, ia malah menarik tangannya dan menaruhnya di depan dada, seperti posisi menghormat.Lihat...








Kate Middleton sendiri nampak tidak terkejut dengan aksi Mehrdad dan langsung pergi setelah selesai mengalungi Mehrdad. Menurut keterangan pihak istana, 


Kate sebelum mengalungkan medal sudah diperingatkan untuk tidak menyalami Mehrdad, kerana adat dari Iran yang tidak memperbolehkan lelaki dan wanita yang bukan suami-istri untuk bersentuhan.


akakdisebalikpintu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik