IKLAN

Ahad, 13 Januari 2013

Nasihat Kubur



1. Aku adalah tempat yg paling GELAP di antara yang gelap, maka terangilah aku dengan TAHAJJUD.

2. Aku adalah tempat yang paling SEMPIT, maka luaskan aku dengan berSILATURRAHIM.

3. Aku adalah tempat yang paling SEPI, maka ramaikanlah aku dengan perbanyak BACA AL-QUR'AN.

4. Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikan, maka racunilah ia dengan SEDEKAH.

5. Aku yang menyepitkanmu hingga hancur bila mana tidak Solat, maka bebaskan sempitan itu dengan SOLAT.

6. Aku adalah tempat untuk merendammu dengan cairan yang sangat amat sakit, bebaskan rendaman itu dengan PUASA.

7. Aku adalah tempat Munkar dan Nakir bertanya, maka persiapkanlah jawapanmu dengan perbanyak mengucapkan Kalimah "LAILAHAILALLAH".


"Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati, dan bahawasanya pada hari kiamat sahajalah akan disempurnakan balasan kamu. Ketika itu sesiapa yang dijauhkan dari neraka dan dimasukkan ke syurga maka sesungguhnya ia telah berjaya. Dan (ingatlah bahawa) kehidupan di dunia ini (meliputi segala kemewahannya dan pangkat kebesarannya) tidak lain hanyalah kesenangan bagi orang-orang yang terpedaya." (Surah Ali Imran 3:185)



Sumber:lunalanun


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik