IKLAN

Jumaat, 18 Januari 2013

Jangan Bersedih Nikmatilah Kehidupan Ini, Sekarang !


Tiada orang yang pernah kenyang dengan hanya melihat makanan dan tidak menyuapkannya ke dalam mulut. Dan tiada orang yang pernah mendapat kepuasan membaca dengan hanya memegang buku ini. The Power of Now, kita perlu membaca buku ini sekarang juga.
- Jangan Bersedih
Hidup kita terlalu singkat untuk bersedih. Kebahagiaan dan kesedihan sentiasa berlumba-lumba antara satu sama lain. Apabila salah satu daripadanya berehat, yang satu lagi akan mengalahkannya. Jangan biarkan hidup kita terisi dengan kesedihan.
- Menikmati Kehidupan
Bangunlah setiap hari dengan penuh teruja mahu menikmati kehidupan pada hari ini. Kemudian, tidurlah dengan penuh kepuasan dan teruja mahu menikmati kehidupan pada esok hari.
- Menikmati Saat Sekarang
Jangan terperangkap dalam kenangan silam dan jangan terlalu risau tentang masa hadapan. Hiduplah dan nikmatilah saat sekarang. Terkenangkan masa silam, kita lemas. Terfikirkan masa depan, kita cemas. Bukankah hari ini adalah emas? Marilah menikmati kehidupan kita pada saat ini. Ya, nikmatilah saat ini.
- Memanfaatkan Hidup
 Semalam adalah pengalaman, hari ini adalah kehidupan, dan esok adalah perancangan. Konon-kononnya masih dihantui pengalaman silam, hidup derita siang dan malam. Konon-kononnya sibuk merancang masa depan, terasa diri tiada harapan. Akhirnya, kita lupa betapa indahnya saat ini, betapa bermaknanya hari ini. Mari manfaatkan hidup ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik