IKLAN

Jumaat, 23 November 2012

( Video ) Ada Tulisan Allah Tertera di Kepala Cristiano Ronaldo

Ada Lafaz Allah di Kepala Cristiano Ronaldo?



VALENCIA - Ada kejadian menarik yang luput dari sorotan media diperlawanan diantara Levante dan Real Madrid di Estadio Ciudad de Valencia, Sabtu (12/11). Los Blancos atau Real Madrid memenangani perlawanan itu dengan skor 2-1 melalui gol Alvaro Morata pada minit ke-84.
Kejadian unik itu bermula dari sikuan David Navarro yang mengenai pelipis Cristiano Ronaldo. Peristiwa pada minit ketiga itu membuat CR7 harus mendapat rawatan lantaran mengucur darah dari pelipisnya.
Saat menjalani rawatan perubatan di pinggir lapangan, Aljazeera yang menyiarkan pertandingan itu menyoroti gaya model rambut Ronaldo. Entah kebetulan atau tidak, kamera televisyen mendapati potongan Pemain Terbaik Dunia itu bertuliskan lafaz Allah dalam bahasa Arab. 
Video yang dimuat naik ke youtube itu seketika menarik perhatian. Dalam video berjudul "Allah (Ø § Ù" Ù "Ù ‡) writte in Arabic on Cristiano Ronaldo s head?", Kita boleh melihat sendiri tentang kejadian unik itu.
Ada yang menganggap bahawa tulisan lafaz itu palsu dan merupakan kejuruteraan digital, namun banyak pula yang percaya model rambut Ronaldo dibuat seperti itu.
Sebagaimana kita ketahui, bekas penggawa Manchester United itu sering bersentuhan dengan dunia Islam. Ia pernah berkunjung ke Jalur Gaza dan menghadiri acara yang diadakan pemerintahan Palestin.
Namun yang pasti, Ronaldo selama ini dikenali sebagai pemain bola yang gemar menukar penampilan rambutnya. Ia juga selalu mengikuti trend terkini dalam pemilihan model rambut yang unik.
Lihat videonya:



Disunting dari: http://www.republika.co.id

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik