IKLAN

Sabtu, 17 November 2012

Barack Obama Ulangi Pendirian AS Sokong Israel


Obama Ulangi Pendirian AS Sokong Israel

WASHINGTON: Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama hari ini mengulangi pendirian bahawa negara itu menyokong hak Israel untuk mempertahankan negaranya. 


Pendirian itu ditegaskan Obama dalam perbualan bersama Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu yang menyentuh mengenai konflik di Gaza.



“Presiden menegaskan sokongan Amerika terhadap Israel untuk mempertahankan diri dan menyatakan kekecewaan terhadap kehilangan banyak nyawa orang awam Israel dan Palestin," kata satu kenyataan Rumah Putih. 



Netanyahu yang mengambil inisiatif membuat panggilan itu juga menyatakan terima kasihnya kepada pelaburan Amerika dalam pengeluaran roket Iron Dome dan sistem pertahanan mortar Israel. 



Beliau berkata, kedua-dua sistem pertahanan itu amat berkesan dalam membendung dan menewaskan serangan roket dari Gaza serta menyelamatkan banyak nyawa penduduk Israel. 



Obama turut berbual dengan Presiden Mesir, Mohamed Morsi yang menyatakan kekecawaannya mengenai kehilangan nyawa penduduk Israel dan Palestin dan mahu agar krisis terbaru itu segera diselesaikan. - AFP 



Biarlah Mereka dengan pendirian mereka.. nak jaga periuk masing-masing supaya tak kontang..

Semua umat di dunia mendermalah dimana-mana tabung untuk Gaza dan usah lupa, berdoalah untuk mereka supaya mereka diberi kedamaian, kemenangan atau Syahid! AllahuAkbar !


GAMBAR: Israel Lancar Gerakan Ketenteraan Besar-Besaran Di Gaza




Gambar ehsan dari mynewshub.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik