IKLAN

Selasa, 13 November 2012

Pelumba Negara, Zulfahmi Mengelak dari Simbahan Arak.


Di luar negara. Bukan di Malaysia.



Jika di luar negara memanglah kita tak boleh nak cakap apa2 kan. Benda berlaku dekat luar. Kena ikut ketetapan peraturan yang mereka sediakan. Kita sebagai orang luar kena patuhi satu2 peraturan yang mereka tetapkan. Sebab itulah Zul lari. 
 

Lihat video di bawah ini sebentar ;
 



  

Tetapi bagaimana pula dengan perlumbaan yang diadakan di Malaysia? Di Malaysia pun Zulfahmi kena lari tau. Bukan dekat luar negara aje beb!. Ini yang pelik bin ajaib. Kata negara Islam. Tapi apa logiknya upacara raikan kemenangan dengan arak tu? Cuba baca sebentar pandangan rakan facebook kat bawah ni.. 

Salam bro.ak nak menambah sikit info pasal kes lari dari sembur arak kat moto3 ahad td.maka ramailah yang bg alasan back up SIC

1)SIC tak jangka zulfahmi menang


dia dpt pole position masa race.dan sebelum gp malaysia pun dia pernah dapat no 4.dia memang antara top rider utk moto3.sebenarnya pihak IRTA yg urus motogp ni dah terima permintaan zulfahmi untuk tidak diberi champagne kalau menang.info aku tau dari fb fanpage zulfahmi jugak.

2)Sembur champagne memang adat celebration motogp

untuk info masa motogp kat Mugello,Itali no1 (maverick vinales) dan no2 (Romano Fenati) masing2 berumur 17 dan 16.no3 dapat kat sandro cortese yg dapat no.1 masa gp malaysia ahad td.tapi masa celebration yg dapat champagne hanya cortese sebab berumur atas 18tahun.jadi 2 lagi rider tu hanya goyang botol air je.aku dpt info ni pun dari fanpage zulfahmi jugak.

dan untuk F1 Bahrain pun diorang tak sembur champagne sebab Bahrain berani.

jadi sekarang tinggl SIC sahaja, nak atau taknak buat champagne celebration untuk F1 gp atau motogp akan datang

Cuba contohi Bahrain,mereka gantikan dengan Waard,minuman tradisional dia orang.ok.tq

Ini lah pendapat dia yang aku sokong. Aku rasa Malaysia kena faham. Maksud negara Islam itu bukan bermaksud mana2 pemimpin arab cakap, hai, saya nak cakap Malaysia tu negara Islam okey maka anda negara Islam.

Maksud negara Islam ialah kita kena ikut apa yang Allah s.w.t firmankan dalam  Al-Quran. Kalau semata2 orang itu dan orang ni boleh sahkan kita negara Islam ke tidak baik la aku upah sesiapa cakap aku ulama. Almaklumlah nak mengatakan diri sendiri ulama hanya perlu pengesahan individu bukannya kena ikut peraturan Allah s.w.t kat malaysia ni.. ye tak?


Di sunting dari : sozcyili


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik