IKLAN

Rabu, 21 November 2012

Mesut Oezil: Bebaskan Palestin!

Mesut Oezil: Bebaskan Palestin!
Beginilah paparan gambar dalam akaun instagram milik Mesut Oezil, pemain tengah Real Madrid.


GAZA - Serangan tentera Israel yang membabi buta menimbulkan banyak mengorbankan jiwa. Khabarnya bahawa serangan peluru berpandu Zionis ditujukan kepada kanak-kanak dan kaum perempuan bukan cerita kosong.
Sebagai bukti, ramai yang terkorban @ meninggal dunia kebanyakkannya dari kalangan remaja.

Keadaan ini membuatkan ramai orang sedih, tidak terkecuali Mesut Oezil. Midfielder Real Madrid tampak begitu prihatin tentang kematian kanak-kanak yang sedang bermain bola sepak di jalanan .
Entah mengapa, ketika asyik bermain, jet pejuang Israel jatuh dan mengorbankan kanak-kanak itu. 

Yang membuatkan pemain tengah der Panzer itu bersedih adalah, mangsa itu sedang mengenakan baju Los Blancos bernombor 23. Walaupun nombor Jersi rasmi Oezil di Madrid adalah nombor 10, namun gambar itu mampu menggetarkan hatinya. Oezil memuat turun gambar itu melalui akaun instagram miliknya,officialmesutozil10 . 

Dalam gambar itu kelihatan kematian kanak-kanak itu ditangisi oleh teman-temannya yang melihatnya terbaring kaku. Dengan mengenakan serban, ia tidak sempat menutup kedua-dua matanya dan mulutnya yang masih menganga. Di foto yang satu lagi, kelihatan darah dan sebahagian baju Real Madrid yang dikenakan oleh mangsa itu kelihatan terbakar.

RIP (Rest in peace) to all the innocent victims, ï'm praying for you. # Freegaza # FreePalestine (Beristirehat dalam kedamaian pada semua mangsa yang tidak berdosa. Saya mendoakan untuk anda. Bebaskan Jalur Gaza. Bebaskan Palestin, "kata Oezil.


Disunting dari: REPUBLIKA.CO.ID

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik