IKLAN

Selasa, 23 Oktober 2012

Kenapa Wanita Agama Kamu Menutup Aurat ?

justnaim.files

Seorang Lelaki Non Muslim Bertanya Kepada Seorang Lelaki Muslim..

Lelaki Non Muslim : Kenapa wanita agama kamu menutup aurat ?

Lelaki muslim : Tersenyum sambil mengeluarkn 2 biji gula² di dalam koceknye, Lalu salah satu darinya dibukakan bungkusannya..kemudian dia melemparkan kedua gula² itu ke atas lantai..lalu ia bertanya kepada lelaki Non Muslim tadi.


"Antara kedua-duanya mana satu yang kamu akan pilih?"

Lelaki Non Muslim : Sudah tentulah yang masih dalam bungkusan..!

Lelaki muslim : Begitulah kami melihat dan menghormati kaum wanita agar mereka lebih terpelihara dan istimewa....


Cerita pasal Aurat dan Tudung ni, teringat saya cerita seorang Ustaz 20 tahun yang lalu..Perumpamaan yang di gunakan adalah Buah..

Beza Buah yang mahal dan murah ..


Buah yang mahal biasanya berbungkus dan berbalut cantik ada yang diletakkan dalam kotak yang cantik..di jual di dalam pasaraya, tempatnya berhawa dingin, nak rasa buah tu..beli dulu baru dapat rasa, kalau nak rasa juga kena panggil pekerja di bahagian tu minta kebenarannya,bukan suka-suka aje nak rasa, silap-silap kena maki nanti..ye tak..

Buah yang murah pula..biasanya dijual lambak, dijual ditepi-tepi jalan, pasar pagi dan malam, ditempat yang terbuka berpanas kadangkala berhujan, boleh dipegang-pegang, boleh diraba-raba dan biasanya Penjual tu siap offer ..."Abang! Kakak! mari-mari boleh test rasa..." tidakkah begitu.?! 

Saya harap apa yang tersirat dari cerita diatas dapat difahami oleh adik, kakak, abang, pakcik, makcik, atuk dan nenek semua..

Jadi pilihan ditangan anda, tepuk dada tanyalah Iman jangan tanya selera, tanya nafsu selera serakah semuanya nak di bedalnya,tak dihirau sama ada halal ataupun haram janji kenyang katanya..

Yang baik itu datang dari Allah..yang salah itu dari kejahilan dan kesilapan diri saya sendiri.Maaf saya pinta.Wassalam.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik