IKLAN

Jumaat, 6 Januari 2012

RM4.07juta Sokong Nafi Uthmaniyah Zalim


NEKKAZ menunjukkan cek RM4.07 juta untuk membayar denda.
NEKKAZ menunjukkan cek RM4.07 juta untuk membayar denda.
PARIS: Seorang ahli perniagaan kaya Perancis melancarkan dana sejuta euro (RM4.07 juta) untuk membantu sesiapa yang didenda di negara itu kerana menafikan pembunuhan rakyat Armenia oleh Turki hampir satu kurun lalu adalah penghapusan suatu bangsa. 

Rachid Nekkaz yang sebelum ini menawarkan untuk membayar denda wanita Islam yang dihukum kerana memakai tudung kepala menutup muka, berpendapat sasaran sebenar rang undang-undang Perancis dalam isu itu adalah orang Islam kerana Turki adalah negara Islam.
Parlimen Perancis belum menjadikannya kesalahan untuk menafikan bahawa pembunuhan penduduk Armenia pada 1915 oleh kerajaan Uthmaniyah Turki sebagai pembunuhan beramai-ramai.
Rang undang-undang itu diluluskan di Parlimen 22 Disember lalu, menyebabkan Turki yang berang memanggil balik dutanya dan menggantung hubungan dan kerjasama tentera. 

Dalam isu purdah, Nekkaz dilaporkan menyokong Hind Ahmas, 32, yang dijatuhi hukuman menjalani ‘kursus kewarganegaraan’ selama 15 hari kerana melanggar larangan memakai tutup muka dua minggu lalu. Wanita itu juga didenda 150 euro (RM610.64). 

“Ada kemungkinan dia akan dipenjarakan,” kata Nekkaz kepada stesen FRANCE 24. – Agensi /Berita Harian




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik