IKLAN

Sabtu, 21 Januari 2012

Bukti Cinta Sejati Rasulullah Pada Umatnya


Semasa di Padang Mahsyar semua insan akan mementingkan dirinya sendiri tetapi Rasulullah tidak lupa umatnya malah Baginda bersedia memberi Syufaat pada umatnya yang mengikut jejaknya atau sunnahnya,, Baginda setia menunggu umatnya di tiga tempat yang amat penting di Padang Mahsyar :

  1. Rasulullah SAW setia menunggu memberi syafaat kepada umatnya semasa manusia ditimbang amalan mereka.
  2. Rasulullah SAW setia menunggu umatnya ketika manusia menerima buku catatan amalan dan akan memberi syafaat kepada umatnya kurang amalan kebajikan.
  3. Rasulullah bersedia mempimping umatnya melalui titian Sirat Mustaqim dengan selamat untuk ke Syurga, jika umatnya adalah umat yang benar-benar cinta kepada Sunnahnya./peribadirasulullah
Cukuplah 3 perkara diatas yang kita imani. Sebagai umat Islam yang beriman pada hari akhirat wajib mempercayainya .Kita memang mengharapkan Baginda Rasulullah s.a.w untuk memberi Syafaat dan pertolong kepada kita dengan Rahmat Allah swt jua,sebab dengan amalan yang sedikit dan kadangkala tak sempurna dan lalai pula, bagaimana kita rasa kita dipilih untuk ke Syurga ? dimana hari yang penuh ketakutan itu yang menentukan kita ke Syurga atau kejurang Neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan berhala.Wallahu A'lam.


Mari kita semua sebarkan Selawat Kepada Rasulullah S.a.w keseluruh alam.






1 ulasan:

  1. kpd-ya, rasulullah..aku tahu engaku tidak mungkin baca coretan isi hatiku..tapi maafkan ku,kerna aku tersungkur sedangkan engkau masih lagi setia bersama kami..maafkan aku yg gagal didunia ini..maafkan aku..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik