IKLAN

Isnin, 30 Januari 2012

Perihal Gadis 17 Tahun, Berat 19 Kg & Ibunya

Perihal Gadis 17 Tahun, Berat 19 Kg & Ibunya
Walaupun telah berusia 17 tahun, seorang gadis malang, Riri Nuraini hanya seberat 19 kilogram jauh lebih ringan berbanding gadis-gadis lain seusia dengannya.
Lebih malang lagi, Riri terpaksa menghabiskan usianya itu dengan terlantar di atas sebuah katil ekoran menderita penyakit lumpuh.
Namun, segala penderitaan itu terubat apabila gadis yang berasal dari Bandung itu begitu bertuah mendapat sepenuh kasih sayang dari ibu yang tidak pernah jemu menjaga dan memberi perhatian kepadanya.
Melalui senyum tawa dari gambar-gambar Riri yang dimuat naik oleh beberapa media dari negara jiran, nyata gadis itu cukup bahagia meskipun kehidupan fizikalnya tidaklah seindah mereka yang lain.
Begitulah nilai harga kasih sayang seorang ibu yang mampu menghadiahkan seribu kemanisan kepada anaknya.
Bagaimana pula dengan kasih sayang kita kepada ibu masing-masing?
Ibu kita selama ini sanggup bersabung nyawa melahirkan dan begitu tulus melayan kerenah anak-anaknya tanpa meminta sedikit pun balasan.
Persoalannya, mengapa masih ada lagi di antara kita yang sanggup melukakan hati dan menghampakan permintaan ibu yang tidak seberapa?
Kita sanggup berhabis wang ringgit membeli bunga, hadiah dan bawa kekasih hati makan di restoran mewah, namun pernahkah kita menhadiahkan sekuntum bunga mawar untuk ibu sendiri?
Ibu mana yang tidak gembira sekiranya dihadiahkan sekuntum bunga mawar dari anaknya?
Bukan harga sekuntum bunga yang mengembirakannya, namun hanya ibu sahaja yang mampu memberi tafsiran betapa mereka gembira dan terharu dengan nilai kasih sayang dari anaknya…
Oleh: ZAMZUKHAIRI NOORDIN(mynewshub.my)

Kataku: Kasih ibu tiada tandingan...akan tetapi kasih sayang Allah s.w.t itu tidak terbilang banyaknya..WallahuA'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik