IKLAN

Khamis, 17 Mei 2012

Selamat Hari Guru

As-salamu 'alaikum.
Selamat menyambut hari Guru kepada semua guru yang pernah mendidik aku samada secara langsung atau pun tidak,yang masih hidup mahu pun sudah pergi meninggalkan kita. Penghargaan kepada semua guru di atas segala pengorbanan dalam mendidik anak bangsa supaya menjadi insan yang berguna. Guru merupakan golongan yang paling penting dalam pembangunan sesebuah negara. Bahkan Islam mengiktiraf peranan guru sebagai murabbi.

Tanpa guru tidaklah kita mengenal 'Alif  hingga Ya' dan A hingga ke Z. Dan dengan didikkan Mereka tidaklah kita tersasar memilih sama ada yang Benar ataupun Salah. Terima kasih Cikgu...Al Fatihah Untuk Guru yang sudah tiada.







biarku menjadi lilin,

memberikan cahaya,

terangi sekeliling,
dengan diri terbakar,
tak siapa yang sedar,
di saat kegelapan,
rela aku berkorban,
demi satu harapan...

biar masa berlari,
dan kau terus mendaki,
aku tenang disini,
dengan sabar menanti,
tanpa dendam dan benci,
andainya kau terjatuh,
terluka dan tersungkur,
ku rawat biar sembuh...

aku takkan bertanya,
apakah nanti balasannya,
setiap pengorbanan,
setiap pemberian,
demi satu ikatan...

keikhlasan di hati,
walaupun sering kau ragui,
pada suatu masa dan suatu ketika,
akan ketara jua...

biarku menjadi lilin,
memberikan cahaya,
saat kau kesepian,
saat kau kegelapan,
ku rela menerangkan,
aku senang begini,
dapat terus berbakti,
dengan cara sendiri...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik