IKLAN

Sabtu, 9 Julai 2011

Fakta Tentang Kuning Yang Tidak Boleh Diubah

http://2.bp.blogspot.com/_T_GiFERQ2_o/S3S54v6ltrI/AAAAAAAAAHQ/j3DP9Dq_6MY/s400/pulut+kuning1.jpg 

Pulut kuning makanan tradisi orang Melayu, nama pun pulut kuning macam mana nak ubah jadi pulut biru pekat dan merah melarap 

http://teguh77.files.wordpress.com/2010/02/single-yellow-rose.jpg 

Ros kuning adalah ciptaan Allah, ada ka yang rasa hebat boleh tukar jadi Ros biru ?
Bunga Matahari banyak Malaysia, ini ciptaan Allah warnanya kuning bukan warna merah patriot
http://photos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs395.snc3/24033_334349062255_673972255_4220753_6950926_n.jpg 

Rumah Kuning adalah rumah sukan di sekolah, selain merah, biru dan hijau. Tak kan kerana tak boleh warna kuning nak tukar jadi rumah hitam . Cikgu mana yang setuju ? 
http://multiply.com/mu/ardhanamesvari/image/9/photos/upload/300x300/SM8VLQoKCEAAAAWvJ2M1/kuning-telur.jpg?et=rX3nn8vWS7cq9l4kuTS8qA&nmid=115693322 

Kuning telur memanglah kuning , mana ada kuning telur boleh tukar jadi merah telur. Telur tiruan pun dalamnya kuning bukan merah perkasa @ patriot.

http://3.bp.blogspot.com/_fy19vQcj3vE/TUUIAFCzNgI/AAAAAAAAAG8/nv1YcWupoIs/s320/ayam_gulai_kuning.jpg

Gulai kuning masak lemak ni memang sedap, bolehkah tukar jadi gulai biru masak lemak?

http://2.bp.blogspot.com/_j3IKoj7jnx8/TLnK3pqpy5I/AAAAAAAAAQE/ERJtQdetqBo/s1600/460496_yplogo.jpg 

Yellow pages di mana-mana dalam dunia warna kuning, tak tahu lah kalau ada yang nak tukar kat Malaysia warna merah perkasa 

http://1.bp.blogspot.com/_oVRM7FvGbA8/TSKB3llxIzI/AAAAAAAAAEg/o9qLnmgZc7w/s1600/images.jpg 

Lampu isyarat warna kuning tandanya bersedia, lepas ni mungkin tukar jadi biru pekat tanda bersedia.

http://2.bp.blogspot.com/-QdIWXEk65k8/ThI-ssEe0-I/AAAAAAAAClE/oG1gb1ctO5Q/s1600/banana.jpg

Pisang dah masak warna kuning la, tak kan nak biar pisang tu muda sentiasa. Pisang muda warna hijau, pun tak boleh juga. Agak - agak lepas ni , mereka yang tak suka warna kuning tukar pisang masak dari kuning jadi merah perkasa
http://davidwicaksono.files.wordpress.com/2009/12/rubber-duck.jpg 

Toy Rubber Duck ni dah dikenali anak-anak kecil, mak ayah beli kat anak sebab lembut sesuai untuk bayi . Kalau tukar warnanya jadi biru pekat, agak-agak anak-anak kecil ni nak main lagi ka dengan toy ni?

http://2.bp.blogspot.com/_qbzxBZUHmLA/TQCBht462wI/AAAAAAAAAQw/MUB46H5mR74/s1600/malaysia-home.jpg 

Jersey Harimau Malaya ni baju rasmi, main di venue sendiri pakai jersey ini. Setuju ka peminat bolasepak negara jika ada pihak nak tukar jadi jersey warna merah perkasa. Harimau pun tukar jadi Katak Malaya.

http://2.bp.blogspot.com/_gcr8rnEV1js/SZVb1QqBW9I/AAAAAAAABQ0/TbchKpu97cA/s400/digi+mnp.jpg

 Warna DIGI kuning semua dah tahu. DIGI mahu ka tukar jadi warna merah patriot.

http://3.bp.blogspot.com/_3FTO6EjRbe4/TEW61QBuXmI/AAAAAAAAb-c/2R8yghrWjoI/s1600/burung+kuning+2.jpg 

Burung kunyit ini ciptaan Allah , warnanya kuning sebab tu dipanggil burung kunyit.

http://images.starpulse.com/Photos/Previews/Sesame-Street-tv-12.jpg 

Sesame Street diminati kanak-kanak kerana rancangan berunsur pengetahuan sesuai untuk kanak-kanak. Bayangkan kalau ditukar jadi 'Katak'  tentu kanak-kanak tak mahu tengok dah.
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/217078_1330537159712_1719491532_589766_2778176_n.jpg

Emas kuning sangat berharga dan dijadikan perhiasan wanita. Mahukah wanita memakai emas berwarna merah perkasa?
http://3.bp.blogspot.com/_aRG4RExFR8k/S77O0wQP9EI/AAAAAAAAAMQ/QI1qpTqHGA8/s1600/Kartu+kuning.jpg 

Kad Kuning sebagai tanda amaran dikeluarkan pengadil dalam permainan bolasepak. Dua kad kuning dikenakan , pemain akan kena keluar padang. Lepas ni mungkin ada pihak syor tukar kat Malaysia guna kad biru. Siapa setuju? Mungkin perlawanan antara Perkasa Vs Patriot kad biru boleh digunakan.ha ha

http://www.malaysianmonarchy.org.my/malaysianmonarchy/sites/all/modules/htmlarea/Xinha_0.95/plugins/ImageManager/demo_images/img_panji_2.gif
Kuning warna diraja, zaman dulu-dulu rakyat biasa dilarang pakai pakaian warna kuning. Sekarang sudah boleh tapi kebelakangan ini pakaian warna kuning dah dilarang pakai. Bukan sebab warna diraja tetapi warna rasmi untuk kempen bersihkan pilihanraya yang kotor.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/42/Bersih_2.0_logo.png/200px-Bersih_2.0_logo.png

Himpunan BERSIH 2.0 adalah himpunan aman. Orang ramai mempunyai hak untuk berhimpun dan menyuarakan pandangan secara aman, sepertimana yang termaktub ddalam Perkara 10(1)(b) Perlembagaan Persekutuan serta Perkara 20(1) Perisytiharan Hak Asasi Manusia Sejagat.( T )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik