IKLAN

Selasa, 24 Mei 2011

Daging Lembu Tiruan Dari Khinzir

Assalamualaikum..Akan datang di harapkan kita semua BERHATI-HATI dan tidak membeli daging lembu dari Pasaraya yang dah siap potongan lagi .. Harus pergi ke pasar basah dan pastikan daging itu dipotong dari  lembu di depan mata kami sendiri !

INI ADALAH DUNIA DESPERADOSSS .. ! 

JADI KITA HARUS AMBIL PERHATIAN
INI AMAT MELOYAKAN DAN MENGERIKAN ..





Orang Di Negara China ni bukan saje pandai buat telur tiruan malah depa ni dok pandai buat daging lembu tiruan jugak.  
Yang gelinye, menggunakan DAGING BABI
Di sana, harga daging lembu dua kali lebih mahal daripada daging babi. Jadi mereka pakat tipu semua orang dengan menjadikan daging babi seolah-olah daging lembu. Dalam masa 90 minit saja, daging babi yang digoreng menjadi sesedap daging lembu. 
Macam mana mereka buat? Mereka menggunakan “beef extract” yang dijual dalam bentuk botol dan berleluasa di sana. Mereka gaulkan daging babi dengan rempah tersebut, dan wallah! Daging babi yang dihidang rasanya seperti daging lembu. 
Orang ramai pun tak dapat bezakan daging lembu tiruan tersebut. Dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan Kanser. Adakah teknologi ini sudah tiba di negara Malaysia? Anda tentukan.




P/S :  Belilah produk Muslim dan tempatan! Jangan mengharapkan orang  lain dalam menentukan kehalalan dan keselamatan makanan kita. Tak mati pun kalau tak makan makanan mereka ye tak ?!

Sumber : PPIM

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik