IKLAN

Isnin, 24 Disember 2012

Kata Bijaksana Akhir Tahun

Kali ini saya menyajikan Kata Kata Bijaksana terbaru khas buat anda semua. Akhir-akhir ini banyak sekali orang yang mencari Kata-kata bijaksana untuk memberi motivasi kepada diri sendiri dan sahabat sekelian.


Kata Bijak Akhir Tahun

Kata Kata Bijaksana "Seorang pemenang tidak pernah menyerah, dan orang yang menyerah tidak pernah menang." 

"Syukurilah apa yang anda dapatkan baik suka ataupun tidak maka anda sudah menghargai hidup anda sendiri" 

"Pekerjaan yang berat apabila kita menikmati pekerjaan tersebut maka pekerjaan akan menjadi mudah dikerjakan dan memuaskan " 

"Dalam hidup, ada hal yang datang dengan sendirinya, dan ada perkara yang perlu diperjuangkan dahulu untuk mendapatkannya." 

"Tidak ada satu pun di dunia ini, yang boleh di dapat dengan mudah. ​​Kerja keras dan doa adalah cara untuk mempermudahnya . " 

"Kejayaan kita di masa depan lebih penting, daripada kepedihan kita di masa lalu." 

"Jangan membiarkan masalah bertumpuk hingga akhirnya kamu tidak boleh menyelesaikannya" 

"Jangan terlalu berharap apa yang dapat dunia berikan untukmu, Tetapi berikanlah yang terbaik untuk dunia. Nescaya dunia akan menjadi tempat yang lebih indah " 

"Memberi adalah wujud perasaan berterima kasih terhadap keberkatan yang telah kita terima" 

"KASIH ITU MENUTUPI BANYAK KESALAHAN .... KASIHILAH MUSUHMU ... Bagaimana engkau dapat mengasihi Tuhan yang tidak kelihatan apabila manusia yang terlihat saja tidak dapat kau kasihi " 

"Orang yang berfikiran positif, dalam keadaan apapun juga selalu memacu dirinya sendiri ke arah yang lebih baik, tanpa terpengaruh oleh keadaan luar, selalu berusaha melihat dari segi positif, dan menjadikan halangan sebagai cabaran untuk maju" 

"Bila cintamu tak kunjung tiba sedangkan umur terus bertambah dan diri beranggapan bahawa perkahwinan harus dijalankan demi mendapat pengakuan, jangan ada keraguan untuk meneruskan asal tanamkan saling pengertian, kerana perkahwinan seperti ini akan terhindar dari badai kecemburuan " 

"Orang malas tidak akan menangkap buruannya, tetapi orang rajin akan memperoleh harta yang berharga " 

"Ketika kamu gembira, kegembiraan tidak melampaui hakmu.Ketika kamu berkuasa, kamu tidak mengambil sesuatu yang bukan hakmu." itulah adab orang beriman " 

"Orang berjaya memiliki kebiasaan melakukan perkara yang tidak suka dilakukan oleh orang malas.Orang berjaya itu sendiri sebenarnya juga tidak suka melakukannya, tapi ketidaksukaan mereka di taklukkan oleh kekuatan tujuan mereka. " 

"You Never Change If You Never Try .. do it your own way by your self.Dont give up and be a weak until we die. try to the best things what you got. BECAUSE YOU ARE NOT A LOOSER!! "

"Apapun yang boleh di bayangkan fikiran manusia, serta di yakini dan diusahakannya .. PASTI AKAN TERCAPAI!!!" "Tanda akal seseorang itu adalah pekerjaannya, dan tanda ilmu seseorang itu ialah perkataannya. " 

"Gagal dalam kemuliaan adalah lebih baik, daripada menang dalam kehinaan dan kecurangan." 

"Bicaralah ketika engkau merasa tidak kunjung damai, biarkan teman di sampingmu setia untuk mendengar semua keluhanmu itu, kerana dunia ini tak mungkin selalu ada keluarga yang mampu mendengar semua rasa yang kau pendamkan dalam benak mu.di samping mu masih ada yang punyai derita batin sama seperti mu " 

"Tidak ada satu pun sifat yang diberikan Tuhan kepada kita, yang tidak pernah berguna."

"Gagal dalam sebuah pertempuran akan lebih kesatriannya, daripada gagal sebelum sempat menarik pedang " 

"Rasa hormat tidak selalu membawa persahabatan, tapi persahabatan tidak mungkin ada tanpa rasa hormat."

"Gagalnya cinta bukanlah gagalnya hidup. Bahkan banyak orang yg berjaya kerana ditempa kekecewaan yg sangat mendalam."

"Jangan bersedih jika kamu tidak di hargai, tapi bersedihlah jika kamu tidak berharga lagi."

 "Janganlah memperlihatkan kesedihan kita di depan umum, kerana itu tak akan pernah berguna." 

"Seorang ibu tidak pernah memintamu untuk meletakkan dunia di tangan, namun tutur kata yang halus, perangai yang santun, perilaku yang bertanggung jawab dari seorang anak adalah kebahagiaan buat seorang ibu "

"Berfikir baik-baik sebelum melangkah atau mengucapkan sesuatu, kerana bertindak atau bercakap yang tidak tepat waktu dan sasaran justeru akan mengakibatkan burukan.Adakalanya kita harus melangkah, adakalanya kita harus diam "

"Jangan berhenti bermimpi ... kerana tak ada yang mustahil ... selama mahu berjuang untuk meraihnya"

"Cinta seorang ibu berada tepat di bawah cinta Tuhan kepada kita." Ibu tidak pernah lelah untuk menyayangi dan mengasihi kita. Cinta nya lebih mulia daripada cinta seseorang dimanapun di dunia ini. ï'm sorry Mom! I never meant to hurt you! I never meant to make you cry. "

"Tidak menyesali ataupun dendam / marah pada hal-hal yang sudah berlalu, dan tidak menaruh rasa cemas yang berlebihan akan masa akan datang, itulah ketenangan sejati "

"Salah satu perkara yang tidak dapat di kitar semula adalah masa yang telah terbuang. Jadi pastikan anda menggunakan setiap waktumu dengan baik."

"Jangan engkau katakan setiap apa yang engkau ketahui, tapi ketahuilah setiap apa yang engkau katakan. " 

"Membuang waktu mu untuk melakukan hal yang tidak berguna boleh menghancurkan masa depanmu"

Kredit: exelroze


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik