IKLAN

Khamis, 28 Januari 2016

Ubat Murah dan Senang untuk Kaligata Orang dan Penyakit Kulit Kucing


Kaligata

Tak lama dulu kebetulan terkena gatal-gatal kulit atau kaligata. Bintat-bintat satu badan. Terjadi waktu malam waktu sedang tidur. Tiba-tiba terjaga, rasa gatal amat sangat. Tergaru-garu akhirnya tak boleh tidur.  
Nak kata salah makan, tak juga. Makanan biasa yang dimakan. Mandi lah pagi2 buta dalam jam 3 pagi. Sabun dan sental sebab terlalu gatal.  Kemudian kurang sikit. Tapi bila tidur tetap tergaru2 sampai ke subuh. Memang azab.

Siangnya beli sebotol bedak antiseptik yang bekas merah tu. Lumur satu badan dengan bedak tu. Lama kelamaan tak gatal lagi. Malam sebelum tidur lumur lagi. Gatal kurang dan boleh tidur lena. Hari berikutnya tak gatal lagi.

Penyakit kulit kucing dan luka2 kecil

Kalau meow ada masaalah macam diatas, kulit macam melecet dan berair sebab bekas gatal digaru sampai hilang bulu, tabur bedak tersebut pada tempat sakit tu. Bila dah hilang bedak tabur lagi dan ratakan. Dalam 2 hari kering. Kurang seminggu sembuh. Lama kelamaan bulu tumbuh semula.

Bedak antiseptic


Tabur dan sapu rata

Senang kan. Ni kebetulan saja-saja test. Menjadi pulak. Simpan lah bedak serbaguna ni. Selain untuk kamu untuk meow dan lain2 haiwan kesayangan pun boleh.


1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik