IKLAN

Isnin, 25 Januari 2016

Fenomena Kesanggupan Beratur Panjang di Malaysia


Di luar negara, fenomena beratur panjang, tidur dan menunggu seawal tengah pagi adalah perkara biasa terutama pada hari pertama gajet elektronik dan permainan video seperti iPhone, Xbox, Sony Playstation dan sebagainya dipasarkan. Tahukah anda, hanya di Malaysia, ramai orang sanggup tidur, beratur panjang di kaki lima dan menunggu dari tengah pagi semata2 untuk membeli tudung?




Tahu tak yang fesyen tudung bertingkat dan berlapis2 tu:
  1. Sangat hodoh di mata kebanyakan orang lelaki.
  2. Tak menutup aurat dengan sempurna pun.

Dan di luar sana lebih banyak pilihan tudung yang:
  1. Lebih cantik di mata kebanyakan orang lelaki.
  2. Menutup aurat dengan sempurna.
  3. Tidak perlu beratur dan tidur di kaki lima untuk membelinya.
  4. Jauh lebih murah.

So aku masih tak dapat hadam kenapa ada kaum hawa yang masih 
sanggup berhabis wang dan masa untuk membeli tudung seperti ini.

Btw berikut adalah fenomena kesanggupan orang2 Malaysia sanggup
 beratur panjang kat Malaysia ini selain daripada nak beli tudung:

1. Pasal sukan - nak beli tiket perlawanan akhir bola sepak.



2. Pasal hiburan - nak ambil tiket free Maharaja Lawak.



3. Pasal nak jadi artis - nak audition Akademi Fantasia.



4. Pasal duit - nak ambil baucer BR1M.(Sekarang sudah masuk akaun bank masing-masing)



5. Pasal benda percuma - ais krim Baskin Robbins percuma.



6. Pasal patung kartun - patung permainan Minion kat McDonalds.



7. Pasal politik - nak mengundi dalam pilihanraya.



Kepada siapa2 yang sanggup menghabiskan masa, duit dan tenaga untuk 
beratur semata2 kerana minat dan taksub terhadap sesuatu, ikut koranglah itu hak korang. Bukannya ada sesiapa paksa korang ada kat situ, dan bukannya korang menyusahkan orang lain, kan?

Ya memang tak apa, cuma... nampak macam... kesian... kecuali beratur 
sebab mengundi pilihanraya, sebab itu memang kewajipan kita sebagai 
seorang rakyat Malaysia.

ada satu lagi yg patut jadi budaya kita ,tak mampu pergi masjid boleh buat 
kat rumah secara berjamaah..

Kredit: Prince of Noob

1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik