IKLAN

Jumaat, 25 Oktober 2013

Seorang Nenek yang Buta dari Tunisia, Disembuhkan Allah ketika di Bukit Arafah


Ibu Nafisah Al-Qurmazi


ARAB SAUDI – Jumaat (18/10/13) dalam sebuah persitiwa yang menunjukkan keagungan Islam dan ibadah haji, seorang nenek dari Tunisia yang telah kehilangan penglihatan sejak satu setengah tahun lalu, boleh melihat semula saat ia wukuf di atas bukit Arafah pada hari Isnin lalu (14/10/13).

Wanita yang berusia 70 tahun itu lantas sujud syukur saat ia dapat kembali melihat. Ia boleh melihat khemah tempat ia tinggal. Orang-orang di sekitarnya yang menyaksikan hal itu bersorak mengumandangkan takbir dan tahlil di khemah para jemaah haji delegasi dari Tunisia yang berada di bawah Yayasan Jamaah Haji Negara Arab.

Ibu Nafisah Al-Qurmazi, itulah nama wanita yang berasal dari Tunisia ini. Beliau pun berjalan tanpa bantuan dari siapa pun. 

“Allah memuliakanku dengan mengembalikan penglihatanku. Puji syukur atas nikmat-Nya yang Ia beri akan di atas tanah yang suci ini dan di hari yang suci (Arafah)” tutur Nafisah.

“Ibu Nafisah banyak berdoa kepada Allah Aza wa Jalla saat berada di Arafah, setelah Allah memudahkan ia untuk mengerjakan Haji, agar Allah memberikan kesembuhan penglihatannya dengan penuh khusyuk. Allah pun mengabulkan doanya. Orang-orang di sekitarnya agak terkejut. Ia boleh berjalan sendiri tanpa dituntun orang lain, yang sebelumnya beliau tidak berjalan kecuali dibantu salah seorang anaknya” ujar salah seorang petugas khidmat lapangan.[usamah/imo]


Di terjemah edit & dari (voa-islam.com)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik