IKLAN

Khamis, 4 November 2010

Petua Menghilangkan Sedu @ Tersedu



Assalamualaikum. Buat pertama kalinya aku nak berkongsi dengan kawan-kawan semua petua dari arwah uwanku semasa hidupnya, Alfatihah buat Aminah bt Sinit.Boleh kata semua makhluk ciptaan Allah didunia ini mengalami sedu ahek! begitulah bunyinya. 


Sesiapa yang kena pasti terseksa seketika, hendak tidur tak selesa, nak makan apa tah lagi, nak minum air... silap cara mahu tersembur air dibuatnya... nak bercakap dengan kekasih hatipun segan nanti takut di katakan.. "Apalah Boya Friend aku ni sejak tadi asyik uhek uhek sawan ke apa..".Takpun Balak anda akan berkata "Apa kena awek aku ni baru aje jumpa pertama kali dah eahak uhungek entah-entah mengand...oh! tidak...?!". Kalau jadi macam ni tak ke malu dan rugi anda.

Baiklah inilah petuanya. Sebelum itu cari seorang kawan,kalau tak ada orang macamana? tak jadi masalah ada boleh cakap sorang-sorang, biarlah orang anggap anda sewel janji hilang penyakit Sedu anda tu betul tak?!. Suruh kawan anda tanya soalan ini kepada anda atau anda tanya soalan tu pada diri sendiri dan jawab balik soalan selepas itu.


Cara-caranya:

"Eh!Putat kamu ni curi telur Ayam ya?" dan anda kena jawab "Ya,aahah.." InsyaAllah dengan izin Allah.. Penyakit Sedu anda akan pulih. macam lawak je petua ni.. dengar macam lawak tak percaya cubalah buat dulu, kalau tak jadi ..jumpalah doktor di klinik yg berdekatan dengan rumah anda, entah-entah ada Mambang duduk dalam tekak anda tu.Wallahua'lam . Biar hilang duit jangan hilang akal, iktiarlah selagi ada daya anda.Wassalam



23 ulasan:

  1. memang lawak ..try dulu baru tau sapa bodo,tak try tak bodoh pun..t.u :o

    BalasPadam
  2. serious berkesan

    BalasPadam
  3. Mcm x percaya memang berkesan t.k

    BalasPadam
  4. betul2 menjadi petua nie..aku dh cuba..

    BalasPadam
  5. terima kasih. sy baca, "Eh!Putat kamu ni curi telur Ayam ya?" dan anda kena jawab "Ya,aahah.." lps 2 terus sembuh pula.. eheh4...

    BalasPadam
  6. terbaik... aku da 6jam tersedu, jumpe plak post ni.. n hasil nya... da x tersedu lagi

    BalasPadam
  7. Terima kasih pada yg sudi share petua nih..baru baca dan sebut ya.aahah..terus elok..

    BalasPadam
  8. Terima kasih bro adanaberkat..sy dh try petua tu mmg menjadi la.thanks again.

    BalasPadam
  9. Oh my god!! Jadi siotttt! Ko cuma kena sebut cara indonesia punya slang dengan gaya sekali..! Aahah.. tu bunyi seakan mengalah dan lemah mengiyakan..tonasinya penting.

    BalasPadam
  10. PROTON EDAR ARA DAMANSARA.BELI KERETA TANPA DUIT MUKA. Saga RM 411,persona RM 540,Exora RM 799,inspira RM 982,Iriz RM 505,preve RM 708,suprima RM 879 & Satria neo RM 599. -lepasan graduan boleh mohon. ( diploma / ijazah ). -bekerja sendiri lulus ( Sdn.bhd,enterprise & pasar malam ) . -stok sedia ada. -stok sedia untuk register. -mempunyai hubungan rapat & erat dengan pihak bank. -pinjaman mudah,cepat & pantas. -terbuka kepada kakitangan kerajaan & swasta. -kami wakil sah proton. -kami menitik beratkan & prihatin terhadap masalah pelanggan. -proton sentiasa bersama mu dalam menempuhi hidup ini. -senyuman mu inspirasi kami. -percuma smart tag,touch 'n' go,petrol,steering lock. TERTAKLUK KEPADA TERMA & SYARAT. UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA HUBUNGI:- SABRI: - 014-2259195 EMAIL:-sabriproton548@yahoo.com

    BalasPadam
  11. PROTON EDAR ARA DAMANSARA.BELI KERETA TANPA DUIT MUKA. Saga RM 411,persona RM 540,Exora RM 799,inspira RM 982,Iriz RM 505,preve RM 708,suprima RM 879 & Satria neo RM 599. -lepasan graduan boleh mohon. ( diploma / ijazah ). -bekerja sendiri lulus ( Sdn.bhd,enterprise & pasar malam ) . -stok sedia ada. -stok sedia untuk register. -mempunyai hubungan rapat & erat dengan pihak bank. -pinjaman mudah,cepat & pantas. -terbuka kepada kakitangan kerajaan & swasta. -kami wakil sah proton. -kami menitik beratkan & prihatin terhadap masalah pelanggan. -proton sentiasa bersama mu dalam menempuhi hidup ini. -senyuman mu inspirasi kami. -percuma smart tag,touch 'n' go,petrol,steering lock. TERTAKLUK KEPADA TERMA & SYARAT. UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA HUBUNGI:- SABRI: - 014-2259195 EMAIL:-sabriproton548@yahoo.com

    BalasPadam
  12. Alhamdullilah. Hilang sedu, dengan izin Allah. Terima kasih pada yang berkongsi.

    BalasPadam
  13. sy dari pagi tadi sedu... sy google la... jumpa petua ni.... skali try... mmg menjadi.... alhamdulillah...

    BalasPadam
  14. sy dari pagi tadi sedu... sy google la... jumpa petua ni.... skali try... mmg menjadi.... alhamdulillah...

    BalasPadam
  15. Berkesan!! Terbaik bro.alhamdulillah.tq share..

    BalasPadam
  16. Jadi siakkk hahahaah

    BalasPadam
  17. Terima kasih..bkesan sungguh ayat ni apabila saya buat terus tersedu hilang.

    BalasPadam
  18. Terima kasih..bkesan sungguh ayat ni apabila saya buat terus tersedu hilang.

    BalasPadam
  19. Btol2 jadi.. Terima kasoh.. Ayat keramat.. 😀😃

    BalasPadam
  20. Hahaha mula mula ingatkan lawak...ropenya menjadik..alhamdulillah

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik