IKLAN

Rabu, 6 Julai 2011

Adakah Produk Penjagaan Kulit anda Mengandungi Kimia ini?

 Gambar Hiasan

Mengapakah tidak anda menjalankan sedikit pemeriksaan dan mendapatkan botol mana-mana pelembap kulit yang sedang anda gunakan. Anda mungkin mendapati bahawa produk penjagaan peribadi anda mengandungi satu atau mungkin lebih bahan-bahan berbahaya didalamnya.

Berikut adalah beberapa bahan yang paling biasa terdapat dalam kosmetik anda yang mencurigakan:

· Minyak galian, parafin, dan petrolatum - Keluaran petroleum yang kot kulit seperti plastik, liang tersumbat dan mewujudkan pengumpulan toksin, yang seterusnya mengumpul dan boleh membawa kepada isu-isu dermatologi. Melambatkan pembangunan selular, yang boleh menunjukkan anda tanda-tanda awal penuaan. Disyaki menyebabkan kanser. Mengganggu aktiviti hormon. Dengan cara ini, apabila terdapat  satu tumpahan minyak di laut, mereka tidak tergesa-gesa untuk membersihkan ia dengan - cepat? Mengapa meletakkan barang-barang itu pada kulit anda?

· Parabens - meluas digunakan sebagai pengawet dalam industri kosmetik (termasuk pelembap). Dianggarkan 13.200 kosmetik dan produk penjagaan kulit mengandungi parabens. Kajian membabitkan hubungannya dengan kanser. Ia mempunyai hormon yang mengganggu kualiti - estrogen  dan mengganggu sistem endokrin badan.

· Karbol fenol asid-Dijumpai di banyak losyen dan krim kulit. Boleh menyebabkan keruntuhan peredaran, lumpuh, sawan, koma dan kematian kerana kegagalan pernafasan.

· Propylene glycol - Digunakan sebagai pelembap dalam kosmetik dan sebahagian pembawa dalam minyak wangi . Ianya boleh membawa kepada menyebabkan dermatitis, buah pinggang atau hati yang tidak normal, dan boleh menghalang pertumbuhan sel kulit atau menyebabkan kerengsaan kulit.

· Acrylamide-Dijumpai  banyak dalam produk krim muka. Dikaitkan dengan tumor mammary dalam penyelidikan makmal.

· Sodium laurel sulfat atau lauryl (SLS), juga dikenali sebagai natrium sulfat laureth (SLES) - Dijumpai dalam mencuci kereta, degreasers enjin, pembersih lantai garaj ... dan dijumpai didalam lebih 90% produk penjagaan diri! SLS memecahkan halangan kelembapan kulit, dengan mudah menembusi kulit, dan membolehkan bahan kimia lain dengan mudah menembusi. Digabungkan dengan bahan kimia lain, SLS menjadi "nitrosamine", satu kelas kuat karsinogen. Ia juga boleh menyebabkan keguguran rambut. SLES kadangkala menyamar dengan melabelkan seperti "berasal dari kelapa" atau "kelapa-berasal".

· Toluena - Racun! Bahaya! Berbahaya atau boleh membawa kematian jika ditelan! Memudaratkan jika tersedut atau diserap melalui kulit. Diperbuat daripada petroleum atau tar arang batu, dan terdapat dalam wangian yang paling sintetik. Pendedahan kronik dikaitkan dengan anemia, menurunkan darah dalam kiraan sel, hati atau kerosakan buah pinggang, dan boleh menjejaskan janin berkembang. Butylated hydroxytoluene (BHT) mengandungi toluena. Nama-nama lain mungkin termasuk benzoik dan bensil.

· Dioxane-Ditemui dalam sebatian yang dikenali sebagai PEG, Polysorbates, Laureth, alkohol ethoxylated. Biasa terdapat di dalam pelbagai produk penjagaan diri. Sebatian biasanya dicemari dengan kepekatan tinggi yang tidak menentu 1,4-dioxane, mudah diserap melalui kulit.


Kekarsinogenan Dioxane telah mula dilaporkan pada tahun 1965 dan kemudiannya disahkan dalam pelajaran termasuk satu daripada National Cancer Institute pada tahun 1978. Saluran hidung dan hati adalah yang paling mudah terjejas. Dioxane mudah dikeluarkan semasa proses pembuatan oleh "vakum pelucutan". Amaran: Ini adalah terbitan sintetik kelapa. Perhatikan bahasa yang tersembunyi pada label seperti "datang dari kelapa".

Jadi, adakah anda mahu letakkan bahan kimia pada kulit anda? Tentunya tidak bukan ...
?
Adalah lebih  baik anda beralih kepada produk penjagaan kulit yang diperbuat daripada tumbuhan semulajadi yang iktiraf, boleh disebut, malah boleh di makan (jika anda terpaksa).

 
Minyak Kelapa Dara organik- Minyak kelapa dara adalah cara yang ideal untuk meremajakan kulit anda.

Ia melindungi terhadap pembentukan radikal bebas yang merosakkan, dan juga digunakan untuk melindungi kulit daripada jerawat, tanda-tanda penuaan atau pendedahan berlebihan kepada cahaya matahari. Minyak kelapa juga boleh melindungi tisu kulit dan lembut padanya.
Minyak kelapa menawarkan penampilan muda pada kulit anda dengan menanggalkan lapisan luar sel-sel kulit mati, menjadikan  kulit gebu dan licin.
Ia juga boleh menembusi ke dalam lapisan kulit dan menguatkan tisu asas. Ia boleh menjadi faktor dalam penyembuhan dan membaik pulih kulit  yang rosak  - tidak seperti losyen yang lain.
Sememangnya, anda ingin memilih minyak  kelapa yang berkualiti tinggi  yang bebas daripada bahan kimia, dan tanpa peluntur atau penghidrogenan (yang boleh merengsakan kulit anda), untuk mengalami faedah yang maksimum.
 
Pengambilan Minyak kelapa dan lidah buaya  memang baik, tapi usah  berhenti di situ sahaja untuk penjagaan kulit dengan produk terbaik untuk diri anda. Minyak Jojoba mempunyai beberapa manfaat yang menakjubkan, jadi terpaksa  pastikan anda boleh mendapat manfaat daripadanya juga.
 
Minyak Sawit Asli
 
Minyak sawit dianggap oleh sesetengah orang sebagai hadiah Tuhan pada alam dan  dunia untuk manusia. Ia digunakan untuk lebih daripada 5,000 tahun yang lalu,ada nilai pemakanan, faedah kesihatan dan nilai sebagai sumber asli terus ditemui hingga ke hari ini.



Minyak sawit adalah zat padat dan mengandungi banyak antioksidan , termasuk beta-karotena, pelopor vitamin A, dan tokotrienol, satu bentuk yang amat kuat daripada vitamin E.
Vitamin E adalah antioksidan larut lemak utama pada kulit anda. Tokotrienol antioksida  lebih bermanfaat  atas tindakan pada kulit anda - baris pertama dalam pertahanan terhadap radikal bebas yang dijana oleh persekitaran anda.
Kelapa Sawit diproses secara minimum untuk minyaknya, seperti yang digunakan dalam Mentega  semulajadi, mengandungi phyto-lain nutrien, termasuk phytosterols, squalene, CoQ10, dan karotenoid campuran, yang menawarkan satu bahan semula jadi dan sihat phyto-nutrien. Kelapa sawit mempunyai jumlah  tokotrienol yang paling besar didalamnya.
Anda akan lebih baik dengan beralih kepada produk penjagaan kulit yang diperbuat daripada tumbuhan alami dengan nama yang diiktiraf, boleh menyebut, malah boleh dimakan (jika anda terpaksa memakannya).

Kredit Untuk : PPim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Daftar Tambah Visitors

Free advertising

Entri Mereka Juga Menarik

Geng Baik